AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.795

Finns det någon värde på en E46 som knappt rullar?

Jag har en E46 (330 XI) från 2002 som har en massa problem. Det blir för dyrt att laga på verkstad och jag kan inte själv skruva bilar.

Är det värt att lägga ut annonser på sånna här bilar? Vad gör man med dem annars? Än så länge är den besiktad och i trafik så man kan köra med den lagligt, även om det är ibland väldigt besvärligt att få i växlar. Finns det folk som köper sånna här objekt?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jadå, lägg ut den för några tusenlappar så är det nog någon som kommer och hämtar den, om inte annat för att de behöver reservdelsbil.

Lista vad den har för utrustning och miltal, samt vad det är för fel så kan vi lättare rådgiva dig.

Om du inte lyckas sälja den och inte vill laga den så kan du ju alltid skrota den, eller sälja den i delar.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Självklart finns det en marknad för bilar med fix!
Tackar. Det vore trevligt att få ut något för den i alla fall.

Jag ska få en fullständig lista av verkstan när jag hämtar den strax, men det stora de säger är att kopplingen är körd. Ibland går det att få in en växel, men ofta måste jag slåss för att få in den. Sen kan det gå hur fint som helst nån timme. I och med att jag har slagits med växlingarna så kan man anta att lådan har slitits. Sen är det mera grejer så som bromsskivor och belägg fram, damasker o lite annat.

Ena framskärmen är bucklig (parkeringsskada av mig själv). En skvätt rost på ena stolpen för vindrutan. Rejäl spricka i vindrutan men besiktningsgubbarna har hittills sagt att det är gränsfall. Med en sur besiktare blir det garanterat nedslag, men jag har haft lite flyt de senaste åren. För övrigt ser den rätt fin ut, lacken är helt ok... tror jag.

Utrustningsväg så har den inte så mycket extra (vet inte vad som är standard). Sommarhjul o vinterhjul finns på LM fälgar, men de är inte nyskick. Slitna däck och obalanserade. Fälgarna fungerar, men för den som vill ha snygga fälger har en del att göra med dem om man säger så.

Bilen silver färgad och inredningen är grå. Rätt bra skick tror jag, men jag har inte behandlat eller något sånt.

Bilen gått nånstans runt 17K. Motorn har jag aldrig haft nå strul med, tycker den går bra, men jag är ingen mekaniker. Finns inte mycket service historik.

Det som kanske talar för den som projektbil är att det går att köra den lagligt fram tills september, så man kan förflytta bilen utan släp. Det går som sagt att köra med den, men när lådan har varit som surast har jag kört med trean eller fyran och slirat med kopplingen.

Annonserar jag så skriver jag ut hela listan och fotar. Är det här på AutoPower's annonser man når just sånna som är intresserade av sånna här projekt? Jag kommer inte att sälja den i delar för då har jag ett problem med det som blir kvar. Jag bor i lägenhet och har ej garage.
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Nej, det är Blocket som gäller. Men självklart kan du komplettera med en annons även här på AP.

/Anders
Jag har nu lagt in en annons här: Länk

Jag lägger upp en på blocket senare, men vad kan man tänka att den är värd egentligen? Vad är ett rimligt pris? Jag är inte ute efter att släta över problemen med den här bilen, det kan finnas mer.
Blocket behövdes inte, den är såld nu. Tackar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.