|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har ljusvridet på "A" alltså autoljus då borde ringarna lysa vid dagljuset och halvljuset ska ju slås på vid mörker. men det gör det inte... halvljuset är på hela tiden oavsett.. Kollade med mekonomen men de säger att det är lag på detta. tror inte att de förstår vad jag menar. Men min fråga är om det är möjligt att göra så att ringarna och dimljus är tända vid dagsljuset? obs jag har ingen aning om hur man gör sånt här.. uppskattar om någon kunde fixa det åt mig. Bilen är en BMW 520i, e60 2007 | |
|
Om din bil är innan facelift så beror det på att BMW har programmerat A-läget att alltid lysa halvljus. Det beror på att ringarna inte är godkända på dagen. Om din bil är en facelift så fungerar funktionen i alla fall, däremot så är den väldigt ljuskänslig och tänder gärna halvljusen tidigt. ------- //Lövet |
|
|
@andreas_lofgren Jag vet ej om min bil är pre-facelift eller inte? Hur tar jag reda på det? |
|
|
Har du någon bild på bilen? Det syns väldigt tydligt. ------- //Lövet |
|
| Ja, har några bilder men vet ej hur jag lägger upp de här? | |
|
Ok. Kolla här istället: Länk ------- //Lövet |
|
|
Oj.. det var svårt att skilja skillnaden på min bil jämfört med den sidan som du länkade till Men bilen har iallafall led blinker bak.. hjälper det? |
|
| Om du uppger registreringsnummer eller VIN-kod (de 7 sista tecknen i chassienumret) här i tråden så får du svaret ganska snabbt! =) | |
| Mm bra idé. Regnr är AJF910 | |
|
Du har en LCI! Men halogen strålkastare! Halogen strålkastares halvljus lyser hela tiden med svaga Corona ringar! Rätta mig gärna om jag har fel. Sitter ju H8 på Xenon som DRL och på halogen dessa:Länk Här har du hela din bils utrustning :-) Vehicle information VIN WBANT31000CW11011 Type code NT31 Type 520I OL (EUR) E series E60 (MUE) Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N43 Displacement 2.00 Power 125 Drive HECK Transmission MECH Colour SCHWARZ 2 (668) Upholstery STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT) Prod.date 2008-06-17 Vehicle upgrades Rear view camera Read more Vehicle options S1CA Selection of COP relevant vehicles S2PA Wheel bolt retainer S302 Alarm system S428 Warning triangle and first aid kit S442 Cup holder S465 Through-loading system S470 Isofix-System S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S544 Cruise control with brake function S661 Radio BMW Business (C43) S698 Area-Code 2 for DVD S842 Cold-climate version S850 Dummy-SALAPA S863 Retailer Directory Europe Vehicle options S877 Delete cross-pattern operation S885 On-board vehicle literature Swedish S896 Daytime driving light switch S8S8 Country-specific nav. system supply S8SA Navigation access request,country-spec. S8SP Control unit COP Vehicle options S1CB CO2 package S2SB BMW LA wheel, star spoke 242 S346 Chrome Line exterieur S4BX Interior strips, high-gloss, grey S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German Download |
|
|
Ja det stämmer, Men jag har konverterat till xenon på halvljuset då det sitter en projektorlins på båda strålkastarna och även satt in led på ringarna. Nu vill jag bara så att halvljusen är avstängda när det är ljust ute... |
|
| Har du bytt hela strålkastarna med styrmoduler/Ballast? Och LKM/LCM modul? Eller bara satt in ett xenonkitt? Tror tyvärr att du först o främst måste byta strålkastare och ballaster. och sedan troligtvis LKM/LCM eller om det räcker att koda in i nuvarande nuvarande modul? Sitter det ens sensor för dags/kvällsljus på icke xenon bilar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.