|
|
|
|---|---|
Transocean |
Batteriet börjar bli dåligt. Får Very low Batterycharge-meddelanden. Verkar vara originalbatteriet. Detta står på batteriet: BMW / Banner 12V 80Ah AGM del nr 61 21 7 602 226 Googlat på detta nr men får liksom inga träff. Söker jag på Mekonomen, Biltema, Varta etc menar dom att jag borde ha 95 Ah-batteri. Alla batterier är start/stop anpassade. Min bil har ingen start/stop-automatik. Mekonomen har ett 80Ah-batteri men på det står det IMG och inte AGM....Skall detta vara så jävligt svårt? Vad händer om jag inte sätter in ett AGM-batteri? Eller om jag sätter in ett med 95 Ah istället för 80Ah? Enligt instruksionsboken skall ett nytt batteri registreras och kodas in. Med Carly kan man visst registrera men kan man också koda? |
|
AGM är start stopp baserade men det sitter i bilar utan detta också. Min bil har som din 80ah AGM 800c icke start stopp. Jag köpte ett Varta F21:Länk Banner:Länk Bara välja o vraka :-). Finns massvis med andra märken också självklart. Men dessa två är mycket bra. Ingen mening med att sätta i ett 95ah om du nu inte ska sätta in elstolar o lucka o feta stereo grejer. Håll dig till original ah. Byt o regga. Ta med en fika till Lokal verkstad med tex autocom dom kan regga det på 2 min. Eller om du har eller känner någon som har tex inpa programvara. Tar en minut o göra det där. |
|
Transocean |
Aha, tackar! Så det måste inte vara ett AGM-batteri? Typ sånt här skulle kunna funka?Länk |
| Jag hade köpt AGM då det sitter original. | |
|
Ska själv beställa ett till min X1 a. Kika på denna länk. Länk Detta eller Varta F21 ligger rätt i kurs på denna sida. Kommer snabbt och välförpackat enligt de som beställt. Bosch S5A11 och Varta F21 är för övrigt exakt samma batteri - tillverkas i samma fabrik i Tyskland av Johnson Controls. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.