|
|
|
|---|---|
| först dynamic light spott ur funktion fel meddelande kom sen rengör nigt vision sensor nu är det night vision funkar inte .jag har kollat på nätet hitta det inget ,har nån haft samma symptom eller vet nån var den sitter dynamic light spott | |
| Spottarna sitter i positionerna där dimljusen sitter för dem som inte har denna funktion. Jag har bytt både höger och vänster. Fungerar kameran ? dvs har du bild så är det ju inte den. | |
|
Night vision låter bra i teorin men har funkat kasst i mina bilar tyvärr. Nattkameran i grillen måste vara ren och torr, kameran i vindrutan måste vara ren samt ibland även radarsensorn fri från snö och skit. I vinterväglag lägger de flesta hjälpsystemen av för mig då radarn snötäcks, nattkameran i grillen blir lite blöt av regn eller snö samt att vindrutan inte alltid är helt ren pga vägsalt. Nu kanske det är något annat som spökar på just din bil, något som gått sönder helt enkelt. Hör med en BMW verkstad. |
|
|
hur mycket hade du betalat för dem bmw530d, |
|
| En var på nybilsgaranti och den andra på goodwill, har inte betalat något | |
| har gjort felsökning och konstaterat att night vision kameran har gott sönder måste bytas och de vill ha 35 ts för den skiten som man behöver inte använda. | |
|
Huga, jag får vara glad för varje dag min funkar då!!!! Jag bor i norra Sverige och använder den i princip varje dag under den mörka årstiden. Jag har upptäckt många renar, en de älgar och andra djur, tycker det fungerar bra Min fru vill bara använda den bil som har night vision när hon är ute och kör men behoven är naturligtvis individuella. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.