AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.069

Värdering f11 520xDA 2014

ka
10
kahnilainen
Skoda Octavia -11
Hej, ny på forumet och ny för BMW bilar också. Har idag en skoda octavia -11 som jag tänkte byta. I helgen var jag och sambon och provkörde mazda 6, i40 och tillslut en 520xDA (rätt skrivet??). Skulle fan inte ha provat på BMWn alls... går ju inte köpa något annat nu känns det som.

Jag bor i Umeå och tycker att priserna här uppe verkar ligga högre än övriga landet, både uppåt och nedåt i landet. 18100mil för 229.000 känns som i överkant i jämförelse.

Just den här kommer jag inte köpa oavsett, har lovat tjejen att inte byta bil förens vi flyttat om en dryg månad.
Länk

Tack på förhand
PS. Ja, en stor del av Sverige ligger NORR om Umeå :P
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Välkommen till forumet!

Det där priset är ju ett skämt, 18 000 mil är i sig ingen fara men jag skulle dra mig för att betala det priset med de milen. Speciellt när bilen är relativt sparsamt utrustad. Är bilen unik så är ju prisbilden svår men det där är ju en snikspecad 520dXA.

Desutom saknar den där bilen det som bilar upp i norr brukar ha som obligatoriskt, motorvärmare/dieselvärmare och dragkrok.

Titta t.ex. på Länk

Visserligen Malmö men 10 000 mil mindre...

När det blir dags, flyg ner med sambon till Stockholm över en helg och kör hem!

Är det just 520d xDrive som är intressant så kom den väl först 2014 i Sverige, innan dess så var man tvungen att gå upp på 525d eller 530d för att kunna få xDrive. Min tanke med detta är att det nog kommer ramla in en hel del på begagnatmarknaden nu under 2017 eftersom många kör 3-årsavtal och före 2014 var det inte möjligt med xDrive på en femma för 8,5 prisbasbelopp.

Min teori är alltså att andelen xDrive på 5-serien är högre för årsmodellerna 2014 än för 2013.
ka
10
kahnilainen
Skoda Octavia -11
Då var jag inte helt ute i tankarna om att den ligger högt. Generellt verkar det vara så att bilarna här ligger rätt mycket högre än övriga Sverige. Jag kan inte förstå varför.

Det brukar ju talas mycket om att bilarna i norrland inte gått på så mycket salt... ja det stämmer nog, men inte i Umeå för här saltar man friskt. Man saltar ju till och med cykelvägarna så cykelkedjan rostar ihop på en arbetsvecka.

Ja det kanske få bli en tur söderöver när det börjar bli dags!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.