AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.772

Förslag till skyddsklädsel ?

bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Har en F11 -2011 med tygklädsel. Klädseln är än så länge mycket fin. Passagerar och baksäte är i nyskick. Men F11 är ju lite bökig att ta sig i och ur. Det blir ett jäkla hasande mot sätet varje gång. Jag kan börja skönja ett slitage, och funderar på ett skydd på förarsidan. Helst så likt orginalet som möjligt.
Finns det snygga skydd till F11 ?
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Tycker d att ett överdragsskydd är snyggare än stolens egen klädsel? Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda en (i mina ögon ful) överdragsklädsel som jag själv behöver se och leva med så länge jag äger bilen för att "lämna över" en snygg stol när jag väl säljer bilen. Det är lite som att lämna kvar originalplasten på mobiltelefonens skärm när man köper en ny sådan - jag drar av alla skyddsplaster så fort det bara går :)
Edit: undantaget till ovanstående påstående är om jag är väldigt skiten och kletig på baksidan av mina byxor och tröja, i det läget skulle jag använda ett portabelt överdrag i galon eller liknande, typ verkstadsöverdrag.
bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Naturligtvis är orginalklädseln finast. Därför skriver jag "så likt orginalet som möjligt". Men en snygg skyddsklädsel kan vara finare än en trasig orginal.
Go
295
GoC
MB GLC 220d
Men inte sliter du väl ut en originalklädsel av mycket god slitstark möbelkvalitet.
Kan förstå att vissa taxibilar som rullar tiotusentals mil per per år kan ha det.
Kommer ihåg 70 och 80- talets sportöverdragsklädslar, och när farsan hade blå överdragsklädsel på en Volvo 144 gle med Svart skinnklädsel för han var rädd om skinnet. Lyckades övertala honom att till slut ta bort styggelsen med samma motiv som jsn beskrev tidigare.
bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Jag hoppas att jag inte sliter ut orginalet, naturligtvis. Men jag ser ju ett visst slitage på förarstolens vänstra sida. Den slits mest. Vi får väl se om några år.
bl
270
bluetrain
x3 msport
Du kan alltid lita på biltema. här hittade jag något åt dig. Länk
komplettera med denna så har du någorlunda fullt skydd. Länk
bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Le Mans modellen tycker jag ser fin och diskret ut. Fin passform på bilden. Undrar hur den ser ut på plats. Tack för tipset.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

bmwgubben: Har du kollat vad original kostar? Vet inte hur det är på BMW om man kan köpa tyget löst men går det så är det väl det bästa och snyggaste?
bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Köpa tyget löst ?? Det måste jag kolla
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Pebe är proffs och har hängt med i många år. Vissa BMW Åf säljer deras produkter. Länk
bm
22
bmwgubben
520d 2011 touring
Tack Asken, jag skall kolla upp ditt tips också.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Mitt tips är att du byter själva metoden att stiga in så du inte hasar mot stolssidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.