AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.189

Bromsproblem 520d f11 2011

Jo
3
Jonas91a
BMW 520D, F11, 2011
Tjabba ! Lite oerfaren av mig men jag var och bytte skivor och belägg fram på bilen för ca 3 månader sen.

Idag kolla ja lite nogrannare och ser att beläggen tar inte på sista
Cm av den "nya" skivan samt att det redan är en slitkant där beläggen inte ens verkar ta. Känns ju lite sådär detta men får känslan av att det är liite
Felmonterat ? Ja kan va helt ute och cykar.. ska ordna lite bilder
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Bilder hjälper :) Men är det rätt storlek på beläggen? Täcker beläggen hela skivan?
Jo
3
Jonas91a
BMW 520D, F11, 2011
Nu ska vi se om det blev rätt med länk till bilden.. hade en nu då men kan ordna ngn bättre vid behov.. :)

Länk

Oerfaren som man är kollade ja inte så noga på beläggens storlek.
Förlita mig på att verkstaden satte dit rätt också. Det intressanta är endå att den ytan beläggen inte tar på känner man slitage kanten ganska väl.
Har vell rullat ca 1000 mil sen bytet av både skiva och belägg.

Bilen lämnades in för slitagevarning på beläggen. Sen ringde de upp och ville byta skivorna också vilket jag gick med på, om man nu ska dra den lilla historian. :)
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Har du inget kvitto kvar med specifikation på delar som du har betald för när du lämnade in bilen? Beläggen bör ju ta lite mer än det som visas på bilden tycker jag.

Crille
Jo
3
Jonas91a
BMW 520D, F11, 2011
Det som står på kvittot är

Rep sats bromsbelägg asb, art nr 34116858047 1391:-
Bromsskiva lättviktskons x2, art nr 34116794429 2991:-
Känselorgan av bromsbel, art nr 34356791958 296:-
Bromsbyte fram, arbete, 980:-

/ Jonas
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Jag tycker det ser lite märkligt ut, den kanten är väldigt bred... Men prata med verkstaden om det verkligen skall vara på detta viset. Sväng gärna även förbi en annan verkstad och säg att du är fundersam över om det skall vara så här eller inte och fråga vad de tycker.
Hej. Beläggen ska täcka nästa hela skivan. Någon mm kant uppstår det alltid.
Antingen är det fel belägg eller så har de fastnat i själva skon och bromsar snett.

//jimjam
Transocean
Eller för stora skivor
Transocean
det är ju omöjligt, tar det tillbaka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.