|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520d f11 -11 som troligtvis aldrig blivit uppdaterad. Jag minns inte exakt i-level men den är daterad 2011 iaf. Är det troligt att det skulle märkas någon skillnad om den uppdaterades till typ F010-16-11-502? Vilket är mest lämpligt, Esys eller ISTA/P? Försökte kika lite på engelskspråkiga forum men hittade mest information kring retrofit. Jag är primärt enbart intresserad av att uppdatera till senaste i-level men är som sagt osäker på om det skulle ge något. | |
| Ger nog inte speciellt mycket men utförs med fördel med E-sys och din enetkabel. PM'a Shawn Sheridan på bimmerfest så kittar han upp dig med senaste datenfiles och en instruktion. (i tex denna tråden Länk | |
|
Fick länkar av honom för längesen. Skrev till honom imorse och fick nya länkar på någon minut, så det är redan kirrat. Vad är fördelen med att använda Esys kontra ISTA/P? |
|
| Oklart, jag tycker bara det är enklare och E-sys kan själv beräkna rätt modulordning. Gör det du är bekväm med :) | |
|
Hej TheBear89 ; Märkte du någon skillnad? |
|
| Jag är på semester i Dubai så det dröjer innan det kan bli aktuellt att uppdatera. | |
|
Provade igår, gick inte bra. Kombi är uppdaterat och det syns en liiiten visuell skillnad vid byte av radiostation/låt. Vid Flash av ZGW gick det sämre, typ "interrupted by error (c107)" eller nåt sånt. Bil i transport mode och omöjlig att starta. Först kunde jag inte ansluta eller läsa ut FA så då blev jag skitnödig. Till slut kunde jag ansluta och läsa FA. Kodade PDC (ingen speciell anledning till att jag valde just PDC). Efter detta fungerade bilen normalt, dock med airbagvarning och transport mode. Testa flash igen med samma resultat. Men denna gång valde jag "close connection" och väntade sedan tills jag kunde ansluta igen. Kunde då läsa Få och koda PDC så bilen lever som vanligt. Efter lite mer ingående läsning är nog slutsatsen att ICOM lär behövas för denna operation på min bil. Verkar drabba tidiga f1x-bilar och jag har inte hittat någon lösning. Någon had en idé om att köra statisk IP men när jag skickar kommandot så verkar det som att ZGW inte gör något.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.