AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.820

GO1 coming soon

Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
enligt ny film på BMW.s FB-sida, där vi får se en maskerad X3 sladda omkring i Arjeplogsfjällen. Någon som vet hur soon soon är? Jag hittar uppgift om augusti, men det känns inte särskilt soon....
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Enligt bmwblog.com:
"According to our sources, the G01 BMW X3 will be unveiled in June 2017, followed by the world premiere at the Frankfurt Motor Show. Sales of the G01 X3 are scheduled to begin in March 2018."

Frankfurt Motor Show går i september 2017, vilken källa uppger augusti?
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Minns ej. Verkar konstigt att visa i juni o leverera i mars, 9 mån senare...
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Försökte beställa en ny X3, men nybeställningar är stängda. nya modellen X3 presenteras i Frankfurt i sept, går att beställa i Sverige i okt , leverans i febr18. Surt, således 4 mån där det ej går att beställa X3, varesig nya el gamla modellen. Allt enl BMW-handlare.
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Hoppsan. 19 juni!?
Länk
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Ska bli spännande att se hur nya X3:an blir. Med tanke på XC60, GLC, Q5, F-pace och Stelvio är konkurrensen stenhård. Hoppas att BMW kommer med en bil som inte bara håller högre kvalitet och på alla punkter är bättre än tidigare generationen utan dessutom väcker habegär hos kunderna.
Jag är dock inte helt övertygad om att så blir fallet. Nya 5-serien tycker jag är ett exempel på en ny BMW-modell som är bättre på allt men som just saknar den där vill-ha känslan.
Verdi
Skulle inte den komma med helt elektrisk drivlina också?
Visa användare
80
mlindman
BMW X1-16
Jo, men 2020, däremot kommer nog laddhybriden ganska snart. Den bygger på X5ans drivlina och förhoppningsvis får man ha drag på den till skillnad fr 330 o 530
Verdi
2020?!?!?! Herregud BMW. Så skönt att jag inte väntade på den då utan köpte en Tesla istället. ;-)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Länk
Visa användare
18
thro02
X3 Go1 2018
Någon som har löst hur man får signal till extraljus på nya bmw x3 G01
Visa användare
18
thro02
X3 Go1 2018
Nu är det löst med extraljus till nya x3 G01 Ditec Umeå ni är bäst
no
217
nogren
X3 30d -19
Kan du berätta hur?
Kan den tända extraljusen bara då helljusassistenten tycker det är fritt fram?

/n
Visa användare
18
thro02
X3 Go1 2018
Common interface som monterades innanför främre passager stolpe där kabelhärvan sitter. Den läser äv hel och halvjussignal och ger styrstänger till ett vanligt heljusrelä.
Kontakta Ditec dom kan koppla in detta.
Visa användare
18
thro02
X3 Go1 2018
Styr ström ska det stå :)
no
217
nogren
X3 30d -19
För mig som inte är så påläst på det här; "Common interface" betyder att det finns en kontakt att koppla in en canbusläsare, som tolkar hel/halvljussignal och skickar vidare styrström?
Vore intressant att veta, som jag skrev, hur dessa signaler ser ut när man kör helljusassistent, som alltså kan variera helljuset i en mängd segment, för att inte blända ...
no
217
nogren
X3 30d -19
thro02; har du någon bild på X3:an med X-traljus?
Visa användare
18
thro02
X3 Go1 2018
Klicka på min profil så finner du bilen där på ett foto
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.