|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag har monterat in ett främre fjäderbensstag. Muttrarna ( 3 per sida) sticker upp nån millimeter ovanför gängorna, dvs gängändarna är inte tillräckligt långa.... Är det nån fara att köra såhär,eller bör jag fräsa ned bulthålen nån millimeter för att få max gängingrepp? Izzy | |
Transocean |
Nu är jag inte helt säker om jag är med men...lyft det monterade fjäderbenet med med hjälp av en domkraft upp till maxläge och dra åt muttrarna. |
|
Tack för tipset. Skall se om det finns nåt spel kvar. Har inte kört bilen sedan installationen av staget. Izzy |
|
|
Som jag förstår det har han dragit åt redan och då hjälper det ju inte att lyfta under hjulet? Hursomhelst behövs det inte då bulten går av före gängen rensas om det är så lite |
|
|
Jag har fixat fram två alternativa muttrar, dels en rostfri med nyloc... samt en ännu lägre " standardmutter" i rostfritt. Jag har funderat lite på "den inbyggda brickan" och den är väl till för att fördela trycket över den "tunnare" originalplåten i fjäderbensfästet. Med en 3 mm tjock plåt ovanpå så bör ju en vanlig mutter funka. Izzy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.