AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.618

Coilovers lossnat höger bak?

Je
1
Jeba94
e36 328i, 1997 cab
Tjena, jag misstänker att en coilovers har lossnat bak.. jag är okunnig men hoppas ni har förståelse för det. Min fråga är vad man ska göra/är det något fel? Länk , Länk Bilen är en E36 328i 1997 Cab, den är högre på vänstersidan än högersidan där det skrapar när man sitter 3st i bilen.
HJÄLP SNÄLLA!

Mvh Jeppe

Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Uhm... det ser ut som något har lossnat.
Om du gör två saker: 1) Googlar "Coilovers BMW E36" o ser hur dessa ser ut i sin helhet, och jämför med det du har, och 2) studerar hur det ser ut på vänstersidan (den del du antar INTE är trasig) och jämför vad du verkar sakna på den felaktiga sidan.

Däremot att det tar i när en bil är sänkt med coils (och dessutom troligen har större hjul) det får nog anses som normalt. Men om det inte var så innan så ta först o jämför hö/vä sida med varandra vad du har resp inte har.

/Anders
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är lite svårt att se exakt på bilderna, men av vad jag ser så verkar ingenting har lossnat. Skruvringen sitter ju där.
Som Anders även nämner, jämför båda sidor och se om du märker någon skillnad.
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Troligtvis har du drabbats av fjäderbrott på ena sidan.
Endast den ena fjäder vilar tydligt på det justerbara fjädersätet, den andra ser ut att ligga lös.

För tydlighetens skull kan det nämnas att detta inte rör om sig coilover (vilket egentligen bara betyder stötdämparenhet med utanpåliggande fjäder).
Det du har ett höjdjusterbart fjädersäte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.