AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.125

Fälgvärdering M208 och M436

Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
Jag får eventuellt ett par set fälgar över.

Länk

M208:orna är pulverlackade grå. Inga skrap eller repor men tyvärr har lacken släppt på några ställen. Har bättrat lite själv, men är man väldigt kräsen behöver man nog lacka om dem, nu ser de ok ut på 2 meters håll. Det sitter ganska slitna Hankook ventus s1 evo 2 på som eventuellt kan följa med.

Länk

M436orna är felfria i originalskick. Eventuellt kan nästan nya Michelin Pilot Super sport som sitter på följa med.

Någon som har nån aning om värdet på dessa set?

Mvh Bosse
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
De övre fälgarna (till E87) ca 5000 skulle jag tro, M436:orna ca 10 skulle jag tro, beroende på om du har RDC-ventiler.

De priser som begärs för fälgar är ju inte alltid det som de säljs för.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad innebär nästan nya Super sport? Årtal och mil? Som AlexanderK är inne på är det viktigt för köparen att ventilerna följer med.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Som referens finns det ett par till salu för 15 500 kr med samma däck, men han påstår inte att de är "nästan nya" och så finns det ett par till salu för 7 500 för en hel uppsättning, men han skriver att fälgarna "har lackskador, därav priset".

Han som säjer för 15 500 prutar säkert ner till 14 skulle jag tro.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Tycker mig ha sett två uppsättningar M436 säljas de senaste veckorna. Ena sättet var med vinterdäck på, det andra endast fälgarna. Fick uppfattningen att båda uppsättningarna var i oskadat skick. Annonserades båda för 11´på blocket och försvann inom 1-2 veckor.
Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
AlexanderK: Oj, det var mer än jag trodde för M208orna. Det låter ju inte dumt i så fall.

Inga RDC ventiler till M436orna vad jag vet... Följde de alltid med? Kan man kontrollera det på något sätt?

Grelle: Inköpta Juli 2016, gissar de gått 200-300 mil. Kanske är inte det "nästan nya" men för mig som kör 7000 mil på ett set däck så är de det...

Tack för svaren, Det var betydligt bättre värde än jag förväntat mig.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vilken bil har M436 suttit på? Borde det inte vara en bil som har RDC?

Fälgar (någorlunda standard iaf) tror inte jag alltid säljs för vad de annonseras för, så det ska du nog ha i åtanke. Prut är nog att räkna med.

Vad hade du själv tänkt dig att få ut för M436 med Michelindäcken? 200-300 mil kan väl räknas som nästan nya, jag har inget att anmärka på ditt ordval.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Är M436:orna köpta till en bil tillverkad 2015 eller senare, eller till en bil som är tillverkad före 2015? From 2015 (eller -16 minns ej) så är det RDC-ventil. Det går enkelt att se för ventilhalsen är i metall, och inte gummi som är vanligt annars.

Nog tycker jag att du borde få 10 för dem i alla fall. Kanske 8 om du inte har RDC.
Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
Grelle: De har suttit på en M135i 2013.

Jag har inga ideer överhuvudtaget om värdet själv, aldrig köpt eller sålt fälg och däck i annat är skrotbilsklassen förut.

AlexanderK: Tack för utlåtandet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.