|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 2016 320D GT och när jag köpte bilen (ny) hade jag ingen större koll på extrautrustning och jag hade dessutom inte kört en bmw med nav installerad. Samtliga demobilar hos återförsäljaren var utan och när det var dags att utrusta den valde jag lounge-paket, m-sport paket, 8vxl automat, stolar, ratt osv men inte navigation... Det stör mig rätt rejält att inte ha navigationen även om jag nu sedan innan nyår kunde få tillgång till connectdrive services som app-stöd, nyheter och väder osv. Hursomhelst så kontaktade jag nyligen BMW och personen tyckte jag hellre skulle byta bil än att efterinstallera navigation och 8"skärmen.. Efter jag som inte är särskilt bra på att ge upp har jag därför börjat undersöka saken närmre och har hittat en skön snubbe på youtube som heter Omar och det Omar lyckats med är att göra exakt det jag vill göra nämligen att uppgradera till nav/större skärm. Video på Omars installation: Frågan är nu, vad händer med min bil om jag byter ut prylar i den? gäller garantin? Om jag köper prylarna på ebay, spealar det då roll exakt vilken låda/skärm jag köper? Tacksam för svar. | |
|
Om du vill behålla garantin så finns det en officiell retrofit: Länk Den använder dock den befintliga skärmen. |
|
|
Tack för länken! jag är ute efter den stora skärmen och har hittat NBT evo som även har apple car play även om den du länkade verkade riktigt fin. Jag ringde bmw förra veckan och det verkade inte som någon där hade koll på att det verkligen fanns en officiell retrofit. |
|
|
www.bimmerfest.com Där finns all info du behöver för att göra bytet. Att kalla det lätt är en underdrift, men det är fullt möjligt. Vad gäller garantier så är ja rätt säker på att dom ryker all världens väg..men för att vara helt säker så bör du fråga din lokala Bmw handlare.. |
|
| Att tänka på är att om man lämnar bilen för uppdatering efter en retrofit, så kommer ändringarna skrivas över. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.