|
|
|
|---|---|
|
God kväll. Igår natt utsattes Boråsområdet för rattstölder, av dem en granne, i vanlig ordning var det i huvudsak BMW-ägare som drabbades. Jag som då väntar på ny Merca (som ju också blir drabbade emellanåt) undrar ju om det finns något sätt att värja sig mot denna sortens stölder? Skurkarna blir bara fräckare och fräckare, grannen fick ratten stulen utanför sovrumsfönstret... Jag har ju funderat på att sätta någon sorts dold 230V-lösning som omvandlar eventuell skurk till något att mata grisarna med, jag blir så j*vla förbannad på dessa äckliga avskum som kommer hit och tar sig friheter. | |
|
Rattkrycka! BMW CS #5206 |
|
| Du ska se det dom en skatt, folket har själv valt den socialdemokratiska regeringen utan styrning. Så att sen klaga på att ratten saknas ekar tomt... | |
thekinglives |
seb: Snoddes det inga rattar när alliansen var vid makten? |
Transocean |
@TP_ God kväll. Länk |
| Enklast och effektivast bör vara att slipa av samt runda bulten som håller ratten på plats. Kanske ta en bild på det och sätta vid förardörren också som upplysning för tjuven. Tror ioförsig tjuven kommer missa bilden men han får inte med sig ratten:) | |
| Elektrifierade handtag skiter dom förmodligen blanka fan i, förmodligen får du sidorutan inslagen och totalt upprepad bil bara för att jävlas tillbaka... | |
|
Köp rattkrycka eller disclock. Runda bulten lär inte hjälpa då de inte vet om att man gjort och det skapar även andra problem den dagen man ska ha av ratten. |
|
|
delorin: rundad bulten lär visst hjälpa. Hur ska tjuven få bort ratten med rundad bult tänkte du på ett snabbt och enkelt tyst sätt? Hur ofta byter man ratt i sin bil? Den dagen det ska göras så är det bara att borra bort skruven, vilket tar en stund och sedan köpa en ny skruv. |
|
Verdi |
Att mista ratten är inte det värsta utan det är ju själva inbrottet och alla besvär kring det. Ny ratt får du ju på försäkringen ändå. |
|
Runda bulten låter inte rätt. Då får du alla besvär ändå. Text om att det är gjort kan du inte direkt skriva på engelska heller. ------- //Lövet |
|
| Om alla hade rundat sina bultar till ratten så hade det varit slut på rattstölderna. Eller ännu bättre om BMW hade gjort det på fabriken. | |
| Ja, BMW:s åtgärder är ju undermåliga och jag hoppas det straffar dem på något vis så de tvingas agera.. Att runda muttern redan i början av 2015 hade varit enkelt på alla modeller i samband med nästa förändringstillfälle i produktionen. | |
|
Så ni menar att det är biltillverkarna ansvar att det drar runt parasiter från östeuropa och stjäl bilkomponenter? Skulle säga att det är EU:s och respektive länders regeringars ansvar att ta krafttag mot. Som så mycket annat... MVH Christofer |
|
| Crille82, inte ensamt deras ansvar. Men BMW är absolut mest drabbade och en lösning för mig som kund är att köpa en ny bil av annat märke. Det ligger i BMW:s intresse att lugna min oro så att min nästa bil blir en BMW. De har mycket att vinna på att hjälpa sina kunder undvika reservdelsstölder. | |
|
Richo, om du slipar av och rundar bulten, syns det utifrån? Ja det händer att man tar av ratten, för att byta blinkersspak tex. |
|
Transocean |
Länk Ebay verkar drunkna i BMW-rattar |
| För jäkla tråkigt att man inte ska kunna ha något ifred. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.