|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har just hämtat ut vår E91a från skadeverkstad. När vi kommer hem ser jag att huven är mycket feljusterad. Går att få fingrarna emellan huven och fronten. Kollar emblemet på huven. Det känns inte BMW bokstäver och linjer känns. Kollar alla andra på våra bilar och dom är släta och inkapslade. När vi är tillbaka och justerar huven så påstår verkstaden att BMW bytt leverantör på sina emblem. Är det någon här som har koll. Jag tror det är ett kina emblem vi fått. Mvh Peppe | |
|
Att BMW bytt leverantör vore ju inte orimligt, men eftersom dessa emblem görs exklusivt till BMW (kan inte användas av Audi eller MB) så rent logiskt ändras ju inte produkten utan tillverkas enligt samma ritning fast av en annan leverantör. När ett leverantörsbyte spelar roll är ju mer om de använder en standardprodukt som andra tillverkare också kan använda sig av. Låter krasst som bullshit av verkstaden, men det är ju mer magkänsla än någon fakta som jag bygger det på. |
|
|
Det e ju bara o åka till BMW o be reservdelar hämta ett emblem. Så kan du ju jämföra. Tror dock föga att verkstan skulle satt dit ett pirat emblem. Vad tjänar dom på det 50:-? |
|
|
Jag tycker det är ren dumhet om dom gjort det. Jag brukar trycka på emblemet När jag stänger huven därför märkte vi det. Bmw emblemen brukar vara släta men på detta ligger bokstäverna bart och känns tydligt. Egentligen inte mycket att tjafsa om men vet hur ett pirat ser ut efter en solig sommar. Och det känns jävligt korkat av dom på en fabriksny nylackad huv. Ska till Holmgrens imorgon på service och då kollar jag med dom. Mvh Peppe |
|
|
Emblemet är äkta. Har kollat på nya bilar hos Holmgrens idag och det är samma på dom. Bokstäverna ska kännas. Mvh Peppe |
|
| Men om emblemet ändrats på nya bilar, så borde väl tillverkningen av de gamla emblem fortsätta till gamla modeller? | |
|
Hej. Det gamla ersätts säkert eftersom dom är kompatibla. Huvudsaken är att vi fått ett äkta som tål att vara i solen. Mvh Peppe |
|
| BMW hade stora problem med kvaliteten då de gamla flagade som var släta. De bytte först modell fram för motorhuv till de du nämner. Känns relief med handen. Bak var de en period som de gamla men nu är de samma som för motorhuv även bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.