|
|
|
|---|---|
|
Har original navi i bilen nu,funkar automaten som den ska om jag monterar en eftermarknads med BT? | |
| Vilken bilmodell gäller det? Generellt sett så påverkas inte växellådan av vilken navigator som är installerad. | |
| X5 -04 e53 | |
| Största problemet med en "modellanpassad" eftermarknads är att i de fall man har befintlig navi så får man dra kablage mellan radiomodulen i bagaget och fram till mittkonsollen, vilket är lite meckigt. Dubbelkolla också, under fall du har dsp, att enheten du köper är kompatibel med den. Vad du menar med automaten blir jag inte klok på. | |
|
Automaten får signal från gps:n och hjulen,om de inte stämmer börjar den växla Konstigt är därför det är så viktigt med rätt däck till bilar med auto å gps. |
|
| Det var nytt för mig. Vad jag vet får lådan bara från ABS-sensorer. Har du källa på det där? Jag har kört eftermarknads på tex E39 540iA utan problem. Hur är det med bilar utan GPS? | |
|
Är kanske mer om du plockar dit fel däckdimension. En kompis fick problem med lådan då han hade fel däck,den började växla konstigt då kollade han med verkatad (Bmw) å han frågade direkt om däckdimension då bytte han till rätt å problemen försvann. Har tydligen med rullhastighet/gps-signal att göra,men har du kört med sån till en originalutrustad navigation så är ju frågan besvarad. |
|
|
Det är väl knappast olika automatlådor i bilar med eller utan GPS? Förstår inte riktigt vad de två har att göra med varandra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.