|
|
|
|---|---|
|
Hej. Spanar på E92 och i mitt fall 320,325,330 både I och D modeller. 2007-2009. Jag tycker det är en vild spridning på prisbilden men generellt är den väldigt hög och få bilar som jag ser blir sålda. LCI modeller ska vi inte tala om, ligger extremt högt. (Min åsikt) Exempel 1: 2009, 330ia 13500mil 215000kr Länk Exempel 2: 2008, 330da 14900mil 149000kr Länk Exempel 3: 2009, 325i 11700mil 145000kr Länk Åsikter? Reaktioner? Förklaring? | |
|
Låt mig spekulera lite. Du hittar bilar i en okej prisklass men de saknar en viktig detalj, M-paket. När du avgränsar sökningen till bilar med M-paket så stiger priserna och du tycker de är för dyra? Om du stryker M-paket som krav, hittar du vettiga bilar då? Det är väl lite mer entusiastbilar än vanliga 3-serier och ägarna tycker att dessa ska vara dyrare än sina motsvarande sedan/touring-syskon. Samt inte har lika bråttom att sälja och då kan de prova med högt pris och om de aldrig säljer slipper de realisera det faktum att bilen inte är värd så mycket som de trodde. |
|
|
Visst är det m-pkt som håller dem uppe i värde. Men när man sätter det i förhållande så ligger de fortfarande väldigt högt. Jag fiskade nog lite efter att Exempel 1 ligger ca 50000kr i överkant. |
|
| Vira20, enkelt, köp inte den bilen då. :) | |
|
Ligger dom högt och inte säljs, är det bra läge att förhandla om priset. Sen om det bara är M-optiken som saknas på en annars bra utrustad bil, kan man hitta det i Sverige för ca 10 000 kr. Visst, inte samma som ett fullt M-paket, men det kostar inte 50 000 mer heller. |
|
|
Sen att E92 kanske är en av BMW snyggaste skapelser gör ju inte saken sämre:-) Brukar tröttna och byta bil ofta men icke min E92 finns kvar och längtar som aldrig för tills det blir vår, har knappt kört den sedan augusti Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.