|
|
|
|---|---|
|
Hej Vad tror ni om att ändra på ET måttet på ett par befintliga fälgar, fälgen finns i både ET20, ET35 som standard,och det gäller att ändra från ET20 till ET35 det borde väl bara vara att svarva av 15mm då hamnar den jämns med skärmkanten | |
|
Ja om det finns så mycket material att ta av. ------- //Lövet |
|
|
Jag tycker dom borde va gjutna i samma form och sen bara nersvarvade till dom olika ET måtten,jag har ju inte fälgarna i min närvaro dom finns på blocket och på Tyrelia.com Blaukreuz MI5 8,5x18 tums |
|
| Är det samma fälgbredd på båda varianterna? | |
| ja dom är 8,5" båda. | |
|
Glöm det, någon enstaka mm brukar det kunna ta. Mer än så blir det för tunt med gods bakom konan. Så även om bägge görs från likadana ämnen så finns det inte nog med material kvar efteråt för det du önskar göra. |
|
|
Ja, om de olika varianterna bearbetas för samma bultlängd så är det nog som redan nämnts. Konan tittar fram på baksidan om man planar ner anliggningsytan. Men kolla hur det är gjort. Om det är så mycket som 20 mm från botten av konan till anliggningsplanet går det, annars är det kört. |
|
|
OM det går att ta bort tillräckligt med gods, vad skulle det kosta att få det gjort? Jag misstänker att det blir billigare att sälja de befintliga fälgarna och köpa fälgar med rätt ET. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du känner någon som jobbar på en mek. verkstad så kan det säkert gå att få till lagom peng. Ska du anlita en firma så blir det ställ- och arbeskostnad osv. Inte troligt att de vill ha ett sådant litet jobb utan att hugga på priset. Går utmärkt att palla upp fälg med däck i en bäddfräs och fräsa ned planet om man vill fixa det utan att ta av däcken. |
|
|
Hmm, fattar jag fel nu, et 20 till et 35 är det väl spacer som gäller? |
|
|
Skall du gå från ET20 till ET35, måste du ta bort 15mm av godset i navet. Går du andra hållet, är det 15mm spacers som gäller. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ja naturligtvis, alzheimers! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.