AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.430

Värdering M5 E60 Individual -05

Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Funderar på att sälja min M5 E60 -05 nu till våren och skulle behöva lite hjälp med värdering. Tycker den är lite för brutal för min smak med SMG-låda och V10, och skulle gärna prova en M5 F10 istället.

*Besiktigad och skattad till och med september 2017 (ställs på innan försäljning)
*Ca 9200 mil
*Senaste servicen gjordes 2016-06, vid 8865 mil.
*Importerad 2013 från Tyskland, endast 1 ägare i Tyskland (papper på det finns)
*En tidigare ägare i Sverige 2013-2016, jag köpte bilen hösten 2016

Mycket gott skick som matchar miltalet, aldrig vinterkörd, utdrag från BMWs serviceregister samt servicebok finns så att man kan följa miltalet. Helt original sånär som på sänkfjädrar (Hartge 30 mm, med TUV-godkännande) och allt fungerar som det ska.

Utrustning:

*Navigation system Professional
*Head-up display
*Voice control
*HiFi speaker system
*Farthållare
*Svart innertak

Utöver detta har den följande individual-utrustning:

*Lack: blue onyx-metallic
*Utökat läder Merino Amarone (mörkrött)
*Lister i Walnut Amarone (matchar skinnet bra :) )

Kopplingen byttes vid 9180 mil, (komplett Sachs kopplingskitt samt glidlagret för urtrampningslagret). I övrigt så är backdäcken nya. Vid 8348 mil byttes vanosenheterna, oljepumpskedja, sträckare, högtrycksledningarna till vanos (på grund av just högtrycksledningarna, vanligt fel).

Vad tror panelen?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Som du ägt bilen såpass kort tid så tror jag knappast prisbilden ändrats speciellt mycket från när du köpte? Så du har säkert ganska bra koll själv, mao prova o begär vad du gav, alltid lättare o sälja på våren generellt som jag upplevt det.
Det finns inte så många till salu för tillfället, men har svårt att se att du skulle få mer än den billigaste just nu 229k.

Det är dock lite coolot att äldre M bilar e60, 61 63 och 64 idag är dyrare i tyskland än i svedala:)

Gemene man i Sverige har också en aversion mot blå bil och rött läder vilket tyskarna har lättare för.

Bara vad jag tror.

EB
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Tack för ett trevligt svar Pula, låter rimligt och jag förstår hur du menar med inredningsfärgen, säkert så att man i Sverige föredrar mer traditionella färger. även om jag personligen tycker att just denna kombo är smakfull. Lägger ut den inom ett par veckor så får vi se hur det går :)
Lycka till.

EB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.