|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har verkligen fastnat för BMW X3 efter att ha testkört den. Nu är det dock så att budgeten inte räcker till en ny...men har kikat på begagnade bilar i prisklasser runt 50-60 tusen. Hur klokt/oklokt är det att köpa en 10 år gammal X3:a med över 20k mil på mätaren? Är det svårt att hitta en bra bil? Vad ska man tänka på? Vill helst ha bensinare med automatlåda. Det jag hört mycket snack om är att kamkedjorna på X3:orna är en svaghet, hur vet man att den är okej? Och en automatlåda med många mil på nacken, hur tänker man där? Rostskydd på X3:an? Jag är inte direkt bilkunnig, så reparationer och dylikt kommer ske på verkstad... Tacksam för input, vill så gärna äga en X3:a! Mvh. | |
|
Länk Typ den här. Verkar vara i bra skick? Men åldern och miltalen...? |
|
| Den är "modellår" 2005 inte 2004 Ser väl helt ok ut med hyfsad utrustning.. | |
|
Och vad säger ni om milantalet? Automatlådan? Är det ett dumt köp om man inte kan mecka själv? Mvh. |
|
| Lyfter, finns det några standardfel att se upp med på en 10 år gammal X3? | |
| Jag håller själv på med samma efterforskning. Jag hittade några bra genomgångar på youtube, sökte på e83 och review. Bättre att du kollar in dem än att jag citerar dem :-) Finns säkert andra här med riktiga erfarenheter också. | |
| Jag köpte en för nån vecka sen, hittills verkar den rulla på bra :) | |
| Har också fastnat för en X3 E83. Även om den är rätt dyr i försäkring och drar en del soppa. Några som har tips? Hört att den kan rosta runt bakluckan (standardfel) men annars klarat sig väldigt bra och man ser att många går långt. Hjullager verkar gå efter ett tag (gör det väl iof på alla bilar). Även främre säten verkar ha en tendens till att spricka. Andra fel? | |
|
Varför inte köpa diesel? Snål och bra styrka. Som av en händelse är min välutrustade X3 2,0d -08 till salu;) Ny kamkedja och drev, ny olja i fördelning och aut, ny front och huv. Skinn, aut, rattvärme, stora stereon mm... Vid smidig affär kan jag släppa den för strax över 60. //Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.