AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
750

Ljus reglaget - glapp!

Gr
31
Grane
325 -87
Tjenare har lite problem med glapp i ljusreglaget (spaken för hel/halvljus automatik)

Så här ligger det till! Min bil är en import och har inte automatiskt halvljus (original). För ett tag sedan så började två lampor lysa på check-kontrollen (bakljus och skylltbelysning). Tittade på dessa lampor var ej trasiga! skummt tänkte jag. Ja efter mycket om och men så kom jag fram till att det var glapp i reglaget till ljuset. När jag tog isär den såg jag att på baksidan på kretskortet hade någon lött fast kablage som gick till några reläer (som i sin tur då gör att halvljuset stängs av när bilen gör det).

Problemet är att kretskortet är dåligt, så jag skulle behöva ett nytt (bättre begagnat)! Alltså jag är på jakt efter ett kretskort som har beläggnig på båda sidor så att jag kan byta ut det kortet jag har. Har ni ett sådant som bara ligger och samlar damm kan ni väll skicka ett mail till mig! Tack...

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
En ny sån ljusknapp kostar inte en förmögenhet. 200kr om jag inte minns helt galet.
Värt att kolla iaf.

Kiip Spiiding!
Gr
31
Grane
325 -87
Ja.. men finns det kretskort med etsning på båda sidor?

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag begriper tyvärr inte vilket kretskort du menar...
Om kortet sitter innuti knappen, varför inte byta hela knappen?

Kiip Spiiding!
Gr
31
Grane
325 -87
Kretskortet sitter inne i (knappen), jag får väll kolla runt lite tack för svaren!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.