AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.254

Erfarenhet av Bang Olufsen f10

gl
13
glinden
530iA -02
Är Bang Olufsen till f10/f11 bra?
Har fått bra betyg, vill veta mer innan jag beställer bil
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
OT, men...går det att beställa F10 fortfarande..?
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Bra ljud helt klart men om det är prisvärt får man ta ett eget beslut om. För mig är det prisvärt men det är ju en häftig peng att lägga ut.
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
lyser vissa högtalare? vilka isåfall?

mvh
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Nä inte sett någon belysning, det händer iaf inget när man ändrar inställningarna.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
På F13 är det belysning i alla högtalare men jag vet inte om det är det i F10/F11.
Jag tycker ljudet är jättebra men skulle inte lägga 50.000 på det om jag köpte en ny bil. Men vid begagnatinköp så tackar man att B&O fanns där.

**BMW-ägare i 37 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Hade B&O i min S5, grymt ljud utan tvekan. Har H&K nu vilket jag tycker är mycket trevligt fast ljudet på B&O kändes snäppet vassare än H&K.

Hifi till H&K är som natt och dag, hade det i förra bilen, B&O till H&K känns marginellt som jag uppfattar det jämförd med min S5. Har dock inte hört B&O i en 5-serie tyvärr så jag kan absolut ha helt fel.

Crille
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Lite OT men lyssnade på B & W i Volvo XC90 häromdan och det systemet hade jag inte varit nöjd med, om jag betalat ca 30k.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Det brukar vara bra rabatt på det tillvalet. Vet att jag fick ned det nästan 70%, dock blev det ingen affär den gången.
Ni
3
Nikkis
X3 M40i -19
centerhögtalaren är belyst på F11
De här ljudsystemen B&W P&W är inte prisvärda då normalt ljudkällan är för dålig för att få ut effekten. Normalt streamar man eller lyssnar på radio, de är för dåliga ljudkällor, vid CD blir det väldigt mkt bättre, men hur många lyssnar på CD idag? och i bilen?

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Som Anders är inne på; så länge de flesta lyssnar på komprimerad musik, varför köpa en anläggning vars nytta du sällan/aldrig kommer att använda?

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
..för att ljudet ändå är avsevärt bättre, så klart? Har en låne-430i nu med endast hifi-ljud, och det gör ta mig f*n ont i öronen att lyssna på!
Man kan gå in i I driven och göra justeringar m belysn, mm. I vart fall på M 5an Tror det sitter Bowers & Wilkins in de nya bilarna,jag har inte hört hur dom låter,men B @ O som jag har tycker jag låter ok,även HK är helt ok ngt djupare bas möjligen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.