|
|
|
|---|---|
|
Har en 116i från 2005 där jag tycker dörrarna smällerigen känns som det inte finns något motstånd eller att dörrarna inte väger något.. Ska dem vara så eller går det att få dem bli trögare och få lite mer BMW känsla i dörrarna? :) | |
|
Det går att fylla dörrarna med dämpmaterial så att DE inte låter så ihåliga. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Dörrstoppet som är slitet? Alltså den lilla armen som sitter mellan dörren och a-stolpen. Länk Nr 7 är det jag tänker på. // Jonas |
|
|
Dämpmaterial? Vad och vart? Hur gör man detta och vart köper man sånt, väger det mycket? Dörrstoppet vilken funktion har det? Nu åker dörrarna igen bara man tittar på dem typ, blåser det och man öppnar dörren så flyger den upp liksom... |
|
|
Då är det bedömt dörrstoppet som är slitet/trasigt. Det har till uppgift att bromsa öppningen/stängningen på dörren i ett eller ett par steg (detta då som ditt/dina dörrstopp inte gör) samt att dörren inte skall kunna vika sig framåt och förstöra dörren. // Jonas |
|
| Men att alla dörrarna är så verkar ju skumt.. | |
|
Ja, att alla dörrarna är likadana verkar märkligt. Har själv inte vart med om på någon bil att dörrstoppen inte bromsar något alls. De kanske är konstruerade på det viset på din bil, jag vet faktiskt inte tyvärr. // Jonas |
|
| Det är ju inte så att dörrarna viker sig åt fel håll, bara det att dem åker igen alldeles för lätt typ som dem inte väger något. | |
|
Hur har det gått med dina dörrar? :) // Jonas |
|
| Tänker som så att dem ska nog vara så lätta det är ju ändå minsta modellen som BMW har så kanske man inte kan räkna med premium känsla... | |
| Jag tycker inte mina känns opremium eller lätta. Har någon snott dina högtalare? :)) | |
| Din tidigare bil kanske hade väldigt tröga dörrar? Mina känns hur bra som helst i vilket fall. Det första jag kollar när jag ska köpa ny bil är dörrarna hur dom stänger och hur växelspaken känns om det är en bil med mannuel. | |
|
Bra ljud för att vara business paketet tycker jag ändå. Van vid 3 serien med professionell. Bilen är ändå från 2005 så något slitet bör den vara ändå. Den är riktigt fräsch trots allt inte slitet eller så. Man får nog vänja dig sig att inte behöva ta i något alls när man ska stänga dörrarna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.