AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.889

Borrade dräneringshål i dimljuset - blev värre...

ma
29
maxnbm
E90 330i -06
Hej. Har en BMW 318 -03. Haft problem med kondens i ena dimljuset, min kusin som är mekaniker borrade ett dräneringshål. Samma dag körde jag en längre resa, och då blev det värre än tidigare. Har nu kommit in massa smuts bakom glaset som jag inte vet hur jag ska bli av med... köpa nytt/begagnat antar jag är enda utvägen?
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
I princip har du svarat själv på din fråga.
Att borra hål va ju fel som du har erfarit, det skulle var bättre att försöka täta glaset. Men nu är det bara köpa nytt/begagnad.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...eller så ber du din kusin laga hålet! ;)

När det blir kondens i lyktorna, brukar det oftast vara ventilationen som är igensatt på ett eller annat sätt. Vet inte exakt hur det ser ut på baksidan av dimljusen men det brukar vara några "snablar" som sitter i överkanten och ibland även i nederkanten.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det finns nog en anledning att dräneringshålet inte sitter där från början...
Sitter det verkligen ventilationshål på dimljusen?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det gör det troligen!

Scrolla ner lite på denna sida så ser du hur en versions ventilation ser ut - en lång gummisnabel från toppen som mynnar ut bakom armaturen:
Länk

Det finns iofs lite olika varianter beroende på t ex. face-lift/icke face-lift, sedan/touring vs. coupé/cab.

Men alla lär ha någon form av ventilation för annars skulle de imma igen direkt när det blir lite kallare/fuktigare ute!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.