|
|
|
|---|---|
| Skulle starta bilen en morgon och då gick startmotorn en stund men blev snabbt strömlös. Jag har laddat batteriet och försökt igen, men den bara matar på på startmotorn men bilen tänder inte till! Jag har även laddat batteriet i flera dagar och samtidigt använt startkablar men stendöd. Provade med startgas men den tänder inte ens på det! Är det någon som har nåt förslag? Har kollat felkoder och då va dessa 3 från början 2CED, 2D09, 2CEC, jag tog bort dessa koder och sen har dom inte kommit tillbaka efter det! Snälla om någon varit med om detta så behöver jag hjälp! Med vänlig hälsning, | |
|
Mycket vanligt på dessa bilar är att startspärren slår till då batteriet är dåligt. Detta ger dock felkod 4A63. Vad läser du felkoder med? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ja jag vet inte vad programmet heter, då det är en kompis som hjälpt mig. Men han är väldigt kunnig på just BMW så jag tror han har bra program, han har provat flera! Men hur går man tillväga för att kolla om det är nyckeln? Tusen tack för snabbt svar! | |
|
Hur kördes bilen innan detta hände? Om det var små förflyttningar typ 20 meter eller bara uppstart av motor och snabbt stängt av den så kan du råkat ut för bore wash Finns beskrivet i någon annan tråd här på forumet |
|
|
I would first assume that you have a case of bore wash before thinking the worst and head gasket or something. No compression in all cylinders is a pretty good sign of this, also that it has been sitting. The more you are cranking it, the more fuel is being dumped into the cylinders, washing the oil from the walls and rings. What you need to do is this: You probably want to put new plugs in if the old ones are done. You can put a bit of oil in each spark plug hole and then do the following. Du kan nog hoppa över dessa stegen och göra enligt nedan med en gång Crank the car with the gas pedal all the way to the floor. Crank it for at least 20 secs at a time. Do this repeatedly and eventually the car will probably start. eller 10-15 sekunder och låt startmotorn vila lika länge eller mer mellan startförsöken What this does is tell the ECU to stop putting fuel in, eventuall the cylinders will regain compression and then you can start the car normally. |
|
|
Hero, du har helt rätt, det kan ju mycket väl vara det som hänt. Speciellt om det är en M54 motor. Ittegrunk, vilken årsmodell har du? Prova att, som Hero skriver, nöta i omgångar på starten med gaspedalen fullt nertryckt. Då spärras soppatillförseln och motorn "torkar upp" lite. I värsta fall så kan du bli tvungen att plocka ur stiften och rengöra dem. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ja bilen går korta sträckor, samt att oljan är sliten så den har tickat på lyftarna! Jag har "nött" på med gaspedalen i botten flera gånger men jag har inte väntat exakt som ni beskriver här! Kan man hälla olja i stifthålen? Hjälper det? Åter igen tack för hjälpen! | |
|
Om du googlar lite på bore wash så hittar du en del info. Jag tror jag läste någonstans att någon la i ca en tesked i varje cylinder Dom använde en oljekanna med pump och förlängning så hade dom kollat hur många tryck som motsvarade en tesked , kolla mängden för säkerhets skull typ den här Länk ang oljemängd Länk kan ju faktiskt även vara bränslepumpsrelät eller bränslepumpen , brukar väl ge sig på E39 vid 20-25000mil vet inte hur det är på E61 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.