|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
ja.min grabb ska köpa en nyare bil max ca 320K .har själv f10 2014 .klart att jag föreslår f11 eftersom man själv kör bmw.han behöver ha en kombi i alla fall;så vad skulle ni välja?är själv inte hemma på övriga märken,han själv kan inget i princip om bilar,eftersom detta är första han köper,han har kört bilpool innan immis | |
| Hur gammal är grabben, tänk på att försäkringen kan sticka iväg rätt rejält på unga personer. Förutom det är så F11 givet, för 320k får han ju nästan en ny med låga mil och då är det dessutom vagnskada kvar och försäkringen blir "rimlig". | |
|
Man häpnar;) Första bilen, för 320k! Att hitta en vettig bil för dom pengarna är ipc inte ens svårt. Hade det handlat om 120k så är ni i ett annat läge med många uppspacklade bilar att välja på. Snabb sökning på blocket. Kombi modellår från -12 i spannet 250 - 300k och under 5k mil ger bl.a: 185 st BMW 109 st MB 160 st Audi 784 st Volvo Lite drygt 1k nyare vettiga bilar och ingen av dessa är bättre än någon annan. Vad är problemet? EB |
|
| Behöver han verkligen en kombi i största storleksklassen? Ålder och familjesituation? | |
| Det är klart grabben ska ha 5-serie som förstabil, speciellt en touring så han får plats med en rejäl baslåda :) | |
|
Tips: Volvo V70 eller Saab 9/5 Touring. Och han sparar minst 200´... Lite trollvibbar här. |
|
| nej inget troll han är 31 med sambo ska väl planera för barn enl honom,dom har råd.dom är inte såna som skulle köpa en beg bil för 70-100k,det är seriöst så ville bara ha lite tips som jag kan ge vidare .han ska ut o provköra i helgen som jag sa åt dom o göra för att "känna in"antar dom velar mellan f11.volvo xc70,audi a6 sen 220E .merca hade han inte ens tänkt på förrän jag sa det.igår pratade han om x3 men nån hade sagt att bagageutrymmet inte var såstort så han ringde o frågade skillnad få 320 o520 så då förstår ni att han inte kan mycket om bilar | |
|
nej inget troll han är 31 med sambo ska väl planera för barn enl honom,dom har råd.dom är inte såna som skulle köpa en beg bil för 70-100k,det är seriöst så ville bara ha lite tips som jag kan ge vidare .han ska ut o provköra i helgen som jag sa åt dom o göra för att "känna in"antar dom velar mellan f11.volvo xc70,audi a6 sen 220E .merca hade han inte ens tänkt på förrän jag sa det.igår pratade han om x3 men nån hade sagt att bagageutrymmet inte var såstort så han ringde o frågade skillnad få 320 o520 så då förstår ni att han inte kan mycket om bilar immis |
|
|
Bästa är nog att du tillsammans med dem provkör lite olika bilar hos handlare. 320kkr räcker ju inte till vad som helst om det ska vara fabriksnytt, men många av de nya bilarna finns ju begagnade. Det jag tycker är värt att testa: Audi A4 & A6 Mercedes C-klass BMW 3 och 5-serie (F11) Volvo V90 Beroende på vad som faller i smaken så är det väl bara att leta en tomhylsa ny, eller en 1-2 år begagnad med rätt specifikation. |
|
|
Tror det var "grabb" och "förstabil" som fick många att tänka på en 18 åring och en E46 för 20kkr. Att en 31-åring med sambo ska ha fullstor kombi för 300kkr är ju inget anmärkningsvärt. |
|
|
nä grelle borde utvecklat!ledsen.dessutom spelar bägge golf immis |
|
| Är ju lite "partisk i ämnet förvisso" men en E 220, är för mig det självklara valet. Inte alls särskilt rolig att köra, MEN, dom är i princip felfria, bränslesnåla, rymligare än de flesta, och en otrolig milslukare. Såna saker väger tungt för mig iaf. Men lycka till, vad det än blir. | |
| Mercedes E 220 d kombi med avantgarde eller helst AMG paket årsmodell 14-15! | |
|
Han kan själv i princip inget om bilar säger du. Är man ingen bilman eller bilkvinna så brukar jag rekommendera folk att köpa japanskt eller koreanskt för kvalitetens skull. Tyska bilar och så kallade premiummärken är mer för bilintresserade människor. |
|
|
a6 allroad med 218hk, svårslagen komfort med luftchassit (lite partiskt, men provkörde E-class och f11 innan) Nackdelen är "tetris-skärmen" för multimedian har trött grafik om man inte har stora naven. Annars är jag supernöjd gått 3400mil nu. |
|
|
Jag skulle titta på ett högbygge t ex X3, Q5 etc. Underlättar mycket när det kommer till "i och ur - övningar" med småbarn. Rymmer även ett par golfbagar men det blir väl inte så mycket spel efter nedsläpp skulle jag tro. Hade själv en X3 när sonen kom och det underlättar en hel del att kunna "jobba" lite mer upprätt. |
|
| Tufft i lands problem! A6 Allroad som Slippy skriver om är fantastisk o köra. | |
|
Varför inte en helt ny välutrustad Golf sportkombi bensin för under 300.000kr Är han helt ointresserad av bilar så är det en välfungerande praktisk rymlig bil med bra andrahandsvärde |
|
|
Helt ointresserad av bilar? Köp då en sprillans ny Skoda Superb Combi. Det absolut ultimata. Och få med allsköns lullull för 320´. Länk |
|
| +1 på anders007. Eller varför inte Skoda Kodiaq visserligen SUV Länk. Men sanslöst mycket bil för pengarna!! | |
| är kvaliten på alla nyare bilar jämnförbar?förstår att man får mer lull lull om man satsarpå skoda kia etc.då blir ju bara premiummärken bara nåt att skylta med?själv köpte jag f10 för att den är så jävla snygg enl mig,plus att jag inbillar mig att den ska vara av något bättre kvalitet än tex skoda? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.