AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.865

M mekaniker

Pelsen
Någon som vet om eller har upplevt någon duktig mekaniker för M-bilar i västra delen av Sverige!?

Tacksam för tips och upplevda erfarenheter.
Pelsen
Ingen M2 ägare som är nöjd med sin mekaniker...!?
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Förhoppningsvis är det väl ingen m2 ägare som behövt ha något med en mekaniker att göra än.

Schmiedmann har gott rykte, dock inte själv varit där ännu men till våren blir det en service där för min e46 m3.

Pelsen
Inte för reparation kanske men leverans service har väl en del gjort.

Sedan kanske det finns erfarenheter från de som har M3/M4, den som skruvar med gott rykte är väl sannolikt duktig även på dessa modeller!
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Fast en inkörningsservice hos en BMW återförsäljare säger inte så mycket om en mekaniker. Det är alltså en mekaniker hos en BMW återförsäljare du vill ha tips om? eller en fristående?

Om du specificerar lite vad det är du vill ha hjälp med samt vad det är för M bilar så finns det säkert folk här som kan guida dig.

Pelsen
Specificera...en bra mekaniker på M bilar helt enkelt!

Och är han/hon bra på dessa visar det säkert sig på övriga modeller med.
Pelsen
Åf eller fristående, helt oväsentligt så länge alla garantier gäller.

Om det blir enklare så är det en M2 precis som det står ovan men är mekanikern bra och seriös på en M2 så skruvar vederbörande säkerligen bra även i en M3, M4 eller vad alla olika M modeller nu kan heta.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ex , i skåne på Förenade Bil, så är inte alla licensierade M mekaniker och får då inte skruva på M bilar alls.
Är de fristående, kolla så de har licens på M bilar.

Hade du gjort service i skåne , kan jag tipsa om Förenade Bil Helsingborg, finns en mekaniker där som man får tillit för , och det är inte överallt man får det kan jag säga.

F2
85
F25
X3 X35D -12
Dom här har bra rykte. Länk
Vet dock inte hur det är med just M2
Pelsen
@Skorpionen, tar gärna namnet på han i Helsingborg. Åker gärna en bit för "rätt person"
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Pelsen , du har PM...
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@Skorpionen: Du får gärna PM:a mig namnet också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.