|
|
|
|---|---|
|
Hej! har ett problem med bilen, körde hem den igår o allt va normalt tills i morse, skulle starta och inget händer den står bara och tuggar på starten, får antisladd ur funktion får ratt sensorn u funktion dsc ur funktion samt abs.... märker att pumpen går hela tiden bak under bilen så fort tändningen är på så går den konstant, kommer heller inte in i ecu-n för att läsa felkoder. vad kan ha hänt`? Nya glödstift förra året nytt glödrelä batteriet verkar ok med och har provat med annat lika dant men utan resultat. Samt en sak ja märker är att den lilla kontakten under motorhuven som typ startar motor elektroniken eller liknande när man trycker på den, nu händer de inget. o har mätt den o verkar inte få fram ström till kontakten lika så kontakten som går på pumpen vid motorn ingen ström.... han går på starten men tänder ej å pumpen går hela tiden under bilen som sagt. Adu Oancea Jag kör för livet! | |
| Ingen? | |
|
"batteriet verkar ok" Mät upp batteriet. Testa starta med kablar samt testa läsa felkoder med underhållsladdare på. |
|
|
har provat utan resultat. Även bytt det blåa relät utan resultat.... ecu verkar sova och vi får ej kontakt med den via odb.. nya blåa relät klickar bara (vibrerar när man stoppar in det och slår på tändningen.... samt att pumpen går i tanken hela tiden och felkod aob3 och sed418 finns samt att punkteringsmärket lyser i instrumentet. abs felkodar dsc och sedan när man stänger av tänding så kommer det gula lyften fram som visar att man ska lyfta upp bilen... någon som har något förslag? Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Fel hittat! Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
| Aduoan: Och vad var felet? | |
|
Från batteriet går det två kablar in till höger bakhjul. Oxidation där och då får ecu ingen ström. Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.