|
|
|
|---|---|
|
Tjenare någon som har stenkoll på x-seriebilarna? Vågar man köpa en x6a 40d 2014 med 12000mil körda Garantin slut och har gått för långt för motorskadeförsäkringen ska gälla hos mitt bolag. Vad säger experterna? Klart alla sånna köp är lite riskköp. Men någon med stor erfarenhet av långmilar x6or? | |
|
12000 mil är väl ingen långmilare? ------- //Lövet |
|
|
Hej, Jag har inte en X6 men en X5 -10 som egentligen är samma bil men med annan kaross :) min har dock den 6vxl lådan men nya i-drive och 40d har väl den 8vxl. Min hade gått 15500 när jag köpte den. Den går riktigt bra och man känner inte riktigt milen, då den är välskött. Nu har jag hunnit köra drygt 1000 mil och börjat få lite vibrationer i ratten vid inbromsning så jag tänkte byta samtliga länkarmar samt bromsskivor fram, då jag ändå tänkt ha den 3 år till. För övrigt så skulle bilen lika gärna kunna ha gått 8000 mil känns det som. Inredning, lacken osv är nästan som nytt. För övrigt så har jag bytt vxllåds olja samt olja i fördelaren. Kostade 7K men det är i förebyggande. Däcken är dyra så kolla lite noga på dom. Motorerna är nog hyffsat säkra bara den är servad som den ska. När det börjar gå över 10K mil så bör man nog byta oljan minst en gång varje år och inte enligt i-drive. Allt är ju en fråga om hur den du kollar på är skött av tidigare ägare. Samt, det är tunga bilar så chassiedelar, bromsar m.m tar mycket stryk. Hellre än bil runt 12-17K mil som är välskött än en bil 8-12K mil som inte är så välskött. Finns gott om såna X5:or i alla fall. Min var en enägarbil och svensksåld. Första ägaren fick sig en 90K om året i värdeminskning i snitt :) För dom pengarna kan man kosta på sig lite renovering. Och vill man inte betala 900K för en ny bil, så får man ta en äldre med fler mil. |
|
|
hej igen 3 år gammal bil med dom milen, är ju kanske inte så mycket att bekymra sig om, då har den mest gått långa sträckor. |
|
|
ogillar att man inte kan redigera inläggen !! Edit: såg inte att du skrivit 2014 som årsmodell... ;) |
|
| Tack för tipsen :) | |
| Man kan redigera inläggen upp till 30 eller 60 minuter efter man skrivit inlägget. I vänsterspalten står det "Redigera inlägget" ovanför "Anmäl svaret" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.