|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte RDC-givare på ebay till vinterdäcken till min X3. De får ingen kontakt när jag utförde "återställning" enl instruktionsboken. När jag kollade mer noga till vilka BMW-modeller som givarna skulle passa till finns inte X3 med, däremot bl a X5 och X6. Kan det verkligen vara så att det är olika givare till olika modeller?? I så fall, kan jag på något sätt kalibrera om? H | |
|
Ingen som vet? Kan det vara så att givarna måste aktiveras på ngt sätt före (eller efter) monteringen? |
|
|
Ja, det kan mycket väl vara olika givare till olika modeller, som har olika frekvens eller något annat så att läsaren inte tar emot signalen eller något liknande. När jag köpte mina - också på Ebay - så var jag noga att det skulle för "2-series F23" i annonsen. Du skall inte behöva aktivera ventilerna på något sätt, de skall vara aktiva när du börjar köra med bilen. Alexander |
|
|
OK, tack. Jag får väl köpa en uppsättning till och kolla bättre.:( /Hans |
|
|
Gå in på realoem.com och knappa in sista sju symbolerna i ditt chassinummer, därefter stegar du dig fram till rätt produktgrupp för att kolla art.nr. på sensorerna till din bil och klicka på art.nr. för att visa en lista över i vilka modeller de är monterade. Art.nr. kan du använda som referens när du beställer "eftermarknadsdelar", många näthandlare har dålig koll på vilka delar som passar var.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipset. Det verkar med hjälp av realoem.com stå helt klart att jag har köpt fel givare. Det blir till att köpa nya... /Hans |
|
|
Tilläggas bör, att delar kan nummerändra och vara "bakåtkompatibla" med äldre art.nr. - det ser du i listan över till vilka bilar som delen passar i, som kommer upp när du klickar på art.nr. i reservdelslistan. Med andra ord: ett nyare art.nr. kan "ersätta" ett äldre dito. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.