|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen kommit hem efter en 30mils resa, under tiden jag var borta gick bilen varm (3/4 på mätaren)trolligtvis pga vattenbrist. Fyllde på och lufta så gott det gick, började färden hem och tempen pendlade lite dom första 10milen sedan blev tempen stadig på normal nivå. Men sedan stannade jag på macken och bilen höll sig på 1300-1400 varv på tomgång, stängde av motorn 20 sek och startade igen stadig tomgång på 800-900 varv, började köra och stanna efter en stund med samma problem och procedur. Idéer på troliga fel? | |
|
Tomgångsgivaren på stora sexan ( e32) ligger efter MAF-sensorn. Om du har en spricka igummibälgarna mellan MAF-sensorn och tomgångsgivaren,så kanske motorn drar tjuvluft denna väg....en spricka som öppnar o sluter sig beroende på undertrycketi insuget. Kan kanske ge för hög tomgång...eftersom mer luft kommer in än vad som registreras iMAF-sensorn....Nånting sånt. Izzy |
|
|
Kolla efter dåliga slangar och sprickor i gummi bälgarna till att börja med. Sedan vill jag minnas att tomgångsregulatorn kan kärva lite, på annat märke har jag sprejat wd40 i den över natten och sedan sköljt ur med mera wd40 för att få ordning på den igen. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.