|
|
|
|---|---|
|
Kan någon säga var på min bil finns lyftpunkterna (garagedomkraft) mittfram och mittbak? Fram: Här kanske? Länk översiktsbild: Länk Bak: Länk Vad gäller bak. Ska man lyfta den från diferentialen eller från den där triangeln någonstans? Tack på förhand! | |
|
Fram har du hittat helt rätt. Bak finns det på min E92 en kraftig balk bakom diffen (alltså före diffen om du ser bakifrån). När jag tittar på din bild så ser det ut som att det du visar sitter under den balken jag brukar lyfta i men jag har inte det krysset du visar på min bil. /DJ |
|
|
Här är en bättre bild bak på min bil Länk |
|
| Känner inte heller igen den där triangeln. Sitter vad jag vet inte på min bil iaf. Jag har lyft på själva diffklumpen. Har inte varit några problem. | |
| Ja konstigt den där triangeln för har själv inte sett den på några youtubsvideos å då har jag sett otaliga e90/e91 videos. | |
![]() 13.401 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nu gäller detta en E87 (kan se om jag hittar något för E90/E91), men där är infon övertydlig från BMW att där bak så ska man lyfta via differentialen. Länk |
| Aah! Ok. Tackar! Borde ju vara samma på en E91 tycker man ju! 😊👍 | |
![]() 13.401 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Yes, det är samma på E91 - fast på denna verkar det som sagt finns ännu en tillåten lyftpunkt där bak. Länk |
| Kanon! Tackar!! | |
| Bra bilder här:Länk 19:e inlägget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.