|
|
|
|---|---|
| Jag ska köpa fyra st 20" 9,5" BK Performance fälgar på nätet,dom har suttit på en bmw e46 och jag har en bmw e38 740, "problemet" är att det är et40 och jag har et20, kommer det funka med 20mm spacers eller kommer det ta i skärmarna? | |
|
Är väl inte ET20 på 9,5"... Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Nej, fälgarna jag ska köpa har et40, jag har et20. | |
|
Och de fälgarna, ET20, är de 9,5" breda...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Nej, 18" 8" m-paralell. Bmw original. | |
|
Nu vet jag inte däckdimensionerna, men fälgarna... Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tack så mycket för hjälpen! På 20" 225/35 fram och bak 235/30 bak. förhoppningsvis hoppas jag få på bredare bak. På 18" vet jag inte däckprofil.. | |
|
För väghållningens skull kan det vara smart att köpa standarddimensioner. Vilka fälgar/däck man skall ha till resp. modell finns på nätet...minns inte var. Körde lågprofil, bredfälgar med fel ET på min förra MB SLK....Väghållningen blev 1000% bättre då jag bytte till standarddimensioner...speciellt så blev bilen mindre spårkänslig. Fel ET etc... ger fel hjulvinklar. Izzy |
|
|
Fel film ;) Bättre att säga att fel fälgar ger fel osv... Att bara nämna ET utan fälgbredd är som att nämna profil utan däckbredd. Svaret på frågan i första inlägget, de nya fälgarna kommer att sticka ut 19mm mer med 20mm distanser. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.