|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| ESvensson, standardchassit på M140i (inte adaptivt) är ju ändå hårdare än vad det adaptiva kan ställas till, så du menar att det går saktare för dig än för de med adaptivt? | |
| Fast poängen med adaptivt chassi är att det går att ställa in för mjuk, komfortabel gång när man vill ha det, men det går också att ställa in för hård körning när man så önskar. | |
|
Grelle, ne... standardchassiet är snäppet mjukare än det adaptiva i sport men även hårdare än det adaptiva i mjuk. I mitt tycke är det adaptiva för hårt i sport men för mjukt (vid aktivkörning) i comfort. Att det sen inte går att stänga av antisladd och fortfarande ha chassit i sport avgör salen för mig :) Är ni ute efter bättre väghållning så är pengarna bättre investerade i dom där stagen från f21 samt ordna bättre camber fram (m4 lca). Men om man åker en massa dåliga vägar och önskar en mjukare bil, då e det adaptiva utmärkt! Men för att göra bilen sportigare, Ne... inte enligt mig :) Och sen hur snabbt det går, beror knappast på fjädring, hänger mer på chauffören 👍 Men klarar du 1,35 på Mantorp med chassit i hårt så blir jag mäkta imponerad, med tanke på att du inte kan stänga av antisladd då 😂 |
|
| Är du säker på att det inte går att stänga av antisladd? Det kan i alla fall jag göra på min F30 och med dämparna i sportläge. | |
|
Helt säker. Sätta det i "sportläge" går, men stänga av helt (hålla knappen intryckt i 5-10 sekunder, det går inte med bilen/dämparna i sportläge. |
|
| Det är väl ändå antispinn som inte stängs av i sport? | |
|
ESvensson. Min poäng är att adaptivt kan ställas mjukare än vad standardchassit är standard och eftersom du skrev: "På våra hemsk svenska vägar går det bara saktare med hårdare chassi" så betyder det att adaptivt chassi är snabbare än standard enligt dig. |
|
|
Grelle > på en dålig väg går det nog att köra snabbare med det adaptiva om du behåller det i komfort, ja. Dock så hoppas jag ingen kör så fort på en allmän väg. Bart > inget stängs av i sport, i sport+ däremot så får du lite lösare tyglar utan antisladd/spinn. Dock upplever jag att det fortfarande bromsar mycket... men sen har jag ju bara kört min bil på vinterdäck, kanske upplevs annorlunda på sommardäcken. Fast antisladden brukar bråka mer ju bättre däck du har är min erfarenhet sen tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.