|
|
|
|---|---|
| Vem av er kör med eftermarknads TPMS och vilka? | |
|
Länk Vad tror ni om dessa? |
|
| Jag har bara dåliga erfarenheter av pirat-sensorer. Jag jobbar på en BMW-verkstad och vi får in en del leaseplan bilar med pirathjul monterade. Det är mer bekymmer än nöje. | |
|
Jag tror betydligt mer på dessa: Länk De jag köpte var i den prisklassen. Funkar utmärkt. |
|
|
Nån som köpt TPMS sensorer på Ebay till X3 G01,ser att bmw har olika artikelnr före och efter 03/2018 men det betyder kanske inget för funktionens skull det är ju fortfarade 433MHZ eller vad tror ni. |
|
|
Länk OEM kvalitet |
|
|
Vad jag kunde se fanns inga för G01 och frekvens 434 MHZ kanske felskrivit. |
|
|
Kidnappar tråden lite Idrive visar enbart att däcken är övervakade dvs gröna, jag är 99% säker på att det visat både temperatur samt tryck förra året. När jag skiftade däck som inte hade tpms så kodade jag bort tpms mha BimmerCode. Någon som har idé? |
|
|
Rodjak; Vad andvänder du för adapter till BimmerCode appen,temp.visningen kan man coda in om man vill ha det,är ej aktiverat som standard. |
|
|
@NGA det är vGate wifi adapter och fungerar utmärkt koda andra saker med. Som jag skrev tidigare, är jag säker på att idrive förra året visa temp och tryck, sedan kodade jag bort isamband med vinterdäck som saknar tpms, sommardäcken har tpms och dessa är enbart görna i idriven numera. |
|
| Du kodade bort tpms, och nu när du kodar i det igen, så funkar det inte? Fortfarande bara övervakning av DSC systemet? Kanske är så att TMS måste kodas bort, och TPMS måste kodas dit. | |
|
Har lyckats läsa mig fram till Att jag måste sätt nedanstående parametrar HU_CIC 3001 EXBOX RDC_SAFETY = aktiv Men kan inte hitta det |
|
|
Rodjak: Det är fler parametrar än så som ska ändras för att aktivera/avaktivera rdc. Både hu,icm,dsc och kombi. Enklast är att använda Esys och lägga till 2vb i VO och koda de berörda modulerna. www.facebook.com/bmwkodning |
|
|
@haack tack för detta förtydligande, har inte dessa verktyg men får leva med att idrive inte visar temp o tryck |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.