|
|
|
|---|---|
|
Hej , jag blev uppmärksammad på fälgskydd från Alloygaoter. En plastring som fästes som en ring mellan däck och fälg. Ringen skall tydligen skydda fälgkanten , skymma eventuella existerande skavanker på fälgens kant samt helt enkelt se snygg ut. Finns i tjugotal färger inklusive däcksvart eller aluminuim silver vilket betyder att man kan även ha det diskret på hjulet (men även som färgklick i hjulens design som motpol till diskret.) Ska tydligen osckå få fälgen att se större ut visuellt. Jag har vit bil så jag tänkte att det vore snyggt med vit ring på hjulet, har 17" men vill inte gå upp till 18" pga av extra vikten/ förbrukningen så en vit ring skulle se bra ut och få "nästan 18 tums" utseende och slutligen skyddar det mot parkeringsskador på fälgarna. Men det kanske är inget att ha? Nån som testat? Här lite videos om produkten Länk ____ Heavily enforced speed limits kill people. Jeremy Clarkson- the prophet | |
|
Förstår inte hur en plastring skulle skydda fälgen från trottoarkanten. Stenskott osv, ja.. Men en trottarkantsmotkörning så går nog bara kanten igenom ringen tyvärr :( _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Beror inte detta av hur hård plasten är? Skulle inte det kunna fungera som en extra stötfångare åt fälgen menar du? ____ Heavily enforced speed limits kill people. Jeremy Clarkson- the prophet |
|
| Deejaywasp, kola på testimonials sidan: det framgår att det skyddar fälgkanten mot stöttar mot trottoarkanten. Fast jag gillar mest denna kommentar från en bilskolelärare: they look great and they'll protect my wheels from kamikaze pupils! | |
|
I den första produktfilmen tycker jag det ser ut som att däcket är bredare än fälgen? Inte undra på att det inte blir några skrapmärken då ;-) Å andra sidan - plast kan göras hårt som attan numera, kanske skyddar det 1 gång i alla fall? ------- //Lövet |
|
|
Det jag undrar är: kommer det sitta fast? Jag har en vintage Daimler och har tidigare experimenterat med "vita däcksidor" ovanpå vanliga däck. Helt värdelös lösning, dem bara trillade av, var tvungen att skaffa riktiga vintage däck med vita sidor för typ 13000kr i stället. ____ Heavily enforced speed limits kill people. Jeremy Clarkson- the prophet |
|
|
Ju hårdare plasten är ju mer skada gör den på fälgen eller tänker jag fel? _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Den är nog mjukare än metallen ändå ------- //Lövet |
|
| Det är nylon inte plast | |
| Fast "plast" och "nylon" består ju båda av polymerer så skillnaden är "hårfin". Nylon är en thermoplast, medans tex "epoxi" är en härdplast | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.