|
|
|
|---|---|
|
Många modeller lider av att det blir kontaktfel i kopplingsstycket under förarstolen till bältesspännaren som gör att airbaglampan tänds. Någon som lött ihop kablarna och på så sätt tagit bort kopplingsstycket?. Ingen elektronik i kopplingsstycket? Ulf | |
|
Jag har tagit bort och lött båda kontaktstyckena på min E39 -97. Kärringen ställer in stolen så våldsamt att inget kontaktstycke i världen håller. Kontaktspray och kattstrypare höll bara några månader i stöten. När jag la fram lite fint att hon fick köra sin egen bil blev det ett jävla liv, så lödkolven åkte fram för husfridens skull. Ingen elektronik i mina kontaktstycken. |
|
|
Känner igen mig! Jag har precis samma våldsamma stolsinställning och inte är det jag....Kommer du ihåg hur kontaktstycket sitter fast i stolen....ser ju inget. Ulf |
|
|
Har för mig att det är ett litet plastclips bara. Tror jag tog en större skruvmejsel och pillade in mellan kontakten och stolen sen vred jag på mejseln så släppte clipset så pass att jag kunde rycka loss den för hand. Jag klippte även bort några kattstrypare för att få mer kabel att jobba med vid lödningen eftersom stolen måste stå kvar på golvet lutad mot baksätet. Glöm inte att koppla bort batteriet innan du börjar klippa kablar. |
|
|
Tack för infon. Verkar som du skruvade loss stolen? Eller jobbade du under stolen? Ulf |
|
| Jag lossade på stolen och tippade den mot baksätet. Då gick det rätt bra att komma åt. | |
|
Tack för infon. Jag skall göra det så fort jag hinner blir säkert till helgen. Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.