AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.270

F3x 2016 spotify via USB (Android/Samsung)

tp
22
tpwer
F31 340i xdrive -16
Försöker få till spotify på min Samsung Galaxy S7 i en F31 340i 2016 via USB.

ConnectedDrive installerat och konfigurerat och senaste programvaran installerad i bilen. Jag får bara till ljudet via bluetooth men inte via USB.

Connected appen på telefonen visar Spotify under "Apps in vehicle" men i bilen så visas bara de andra som kalender, audioplayer, nyheter etc.

Säkert jag som missar något självklart, några tips?
da
129
davkar
MB W205 250D -16
Spotify funkar inte över Usb på Android tyvärr.

tp
22
tpwer
F31 340i xdrive -16
Ok, trist. Lite märkligt att BMW visar spotify under apps in veihcle på telefonen men de kanske arbetar på det eller så.

Något tips på andra lösningar? Kan man få till en lösning med en gammal ipod touch som man lägger i armstödet eller en gammal ipad i handsfacket kanske?
da
129
davkar
MB W205 250D -16
Precis så har jag löst det, har en iPhone 4 som ligger armstödet som får stå för Spotify. Det som stör är att man är tvungen att manuellt dra igång Spotify varje gång man sätter sig i bilen, så inte helt optimalt.

Mi
1
Mikael Forslund
320d Touring Sport -18
Väcker liv i denna tråd igen.
Helt plötsligt har Spotify försvunnit som app i bilen, kan bara köra via BT från min Samsung S7. Bilen är en F31 320D -18 med stora navigatorn och ConnectedDrive.
Är det fortfarande så att Spotify-appen inte funkar med Android 7.x ?
Hur får man tillbaka den annars?

Tack på förhand,

/MIcke

Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
undrar åxå

men är ju egentligen att gå tillbaka i utvecklingen att böra köra med sladd.....
Ig
27
Iggy16
520d M sport -17 G30
Pushar denna tråd. Spotify appen har försvunnit från min idrive för ca 2 veckor sedan. Nån som har råkat ut för detta nyligen?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.