AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.937

17" på F01?

Någon som provat 17" fälgar på en F01? Orsaken till sådana förhållandevis "små" fälgar skulle vara att slippa en hel del vägljud (för att vara en dyr lyxlimousine) som F01 alltid fått kritik för, samt förbättra fjädringskomforten vilken även den få utstå en hel del kritik, till och med i läget "comfort plus".

Vissa föreslår tex 235/60 17 som ett alternativ då dessa erbjuder en betydligt bättre isolering mot såväl vägljud som ojämnheter på våra bedrövliga svenska vägar. Att bilen knappast blir sportigare av sådana dimensioner kanske gör mindre då denna stora bil aldrig kan bli någon M2:a direkt (anledningen till att någon M7 aldrig blivit aktuell). F01 är minst sagt trögsåld idag och den utmärkta G30 lär inte göra det hela bättre.
Tillägas bör kanske att RFT skall undvikas, men vid det här laget är väl de flesta medvetna om detta.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Kör med 21' RFT på sommaren. Pirelli P-zero och tycker inte det bullrar nämnvärt och komforten är mycket bra i alla lägen anser jag. Bor i Tokholm där vägarna knappast kan skyllas för att vara bra.

Men åter till frågan, går det ens med 17'? Hade 19' på vintern och trodde det var minsta storleken... Har iofs tillvalet höghastighetsbromsar (S5AE High speed brake system) på min bil.

Tror även att det skulle se väldigt skumt ut med så små fälgar. Tycker personligen att mina 19' såg små ut, hur ska det då inte se ut med 17'??

Niklas

Fransosen
fr
45
freo
525dA -10
Ja det funkar med 17" på F01. Jag kollade på en 730d -09 som hade det. Men det blir ju ballongdäck så det ser inget vidare ut.
vo
10
volante
740d xDrive -10
För 740d är det minsta tillåtna 18", iaf i det land jag bor.
Rent optiskt tycker jag att 19" ser bäst ut på F01.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.