|
|
|
|---|---|
|
Har ev. tjänstebil på gång och undrar lite hur det fungerar med ramavtal och erbjudanden, till exempel advantage edition. På bmw.se finns exempelvis följande kring 320dT: BMW 320d Touring Business Advantage Edition. Från 314.000 kr BMW 3-serie Touring Business Advantage Edition har följande extrautrustning: Takrails; svarta, Förvaringspaket, Park Distance Control (PDC) bak, LED-strålkastare, Farthållare med bromsfunktion, Belysningspaket och Sport line. Går det i praktiken att får rabatt utöver detta? Ramavtal = endast rabatt på extrautrustning, eller vad är normalt? Tror ni det är möjligt att få till en 320dT advantage edition med automat, drag, vinterdäck och kanske något mer för 7.5 pbb? | |
|
Hej, Borde gå lätt. Beställde precis ny tjänste bil, har dock en TCO som motsvarar 9,5 pbb. Men det är mycket kampanjer just nu. Första bilen jag fick offert på var 320 DT med automat, m sport, Nav PRO och metallic för runt 345.000 sek. Förenadebil i Malmö |
|
|
Ramavtal är oftast huggen i sten, men frågan är om du kan kombinera businessmodellerna ihop med ramavtalet för ditt leasingbolag? Det jag gjorde i höstas när jag skulle köpa min leasingbil 330e så mailade jag runt till olika handlare och bad dem ge mig offert som företagskund. Dvs jag hänvisade inte till något ramavtal. Sedan ringde jag och följde upp med de billigaste - fick på så sätt ned priset mer än att ta det via ramavtalet. Och jag fick med alla options jag ville ha. Det blev billigare än ramavtalet! Väljer du denna strategi är det viktigt att du jämför äpplen med äpplen så se till att speca bilen som du vill ha den från början. Lycka till! |
|
| Tack för tipsen. Det var inga större problem att få till en bil för 7.5 pbb, mer eller mindre specad som jag ville ha den givet beloppsgränsen, men efter en provkörning tyckte jag att modellen var för liten och bullrig (både vägljud och motorljud) jämfört med min 525iT -05, och valde att avstå bilförmån. Inga illa menat mot er som kör F30/F31 men jag är nog för van vid 5-serie för att det skulle fungera på sikt. Blev lite förvånad att skillnaden var så stor, såg mest provkörningen som en formalitet. | |
| 336k automat,sportpaket,business paket,skinn F11 tjänstebilsutförande såg jag idag på BMW Göteborg. | |
| Inte illa, kanske hade gått att klämma in dragkrok och vinterdäck också men gränsfall gissar jag, hur som helst inte aktuellt med tjänstebil längre då jag tackat nej till det, men tack för tipset! Om några år kanske man kan få till en G31 för samma summa, det vore något... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.