|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en uppsättning original bromsar Länk fram från Länk och denne vill nu att jag skickar mitt chassienummer så han kan verifiera att de ska passa min bil. Jag bör i min värld inte ha förstärkta bromsar (348x30) då jag inte har de stora oken fram. Blir ju lite nojig när jag inte fått frågan tidigare men säljaren har ju gott omdöme. Verkar ju också vara en reservdelsbutik motsv som säljer prylarna. // Jonas | |
|
Han kan inte göra nåt elakt med ditt chassinummer så det är nog att anse som ofarligt. Han vill bara vara vara säker på att skicka rätt grejer. ------- //Lövet |
|
Transocean |
Det är endast bra tysk service, samt att både du och han slipper massa huvudvärk och kostnader när delar som inte passar skall skickas fram och tillbaka mellan Tyskland och Sverige. |
Transocean |
Står ju även i annonsen "ACHTUNG!!!!!! Mit der Bestellung senden Sie uns Bitte die Fahrzeugdaten, damit wir prüfen können ob der Satz zu Ihrem Fahrzeug passt. " De flesta tyska onlinebildelsfirmor gör detta eftersom det finns miljoner av kunder som tycker att det räcker om märket stämmer, vad det är för modell o s v är inte så noga |
|
De har väl tröttnat på "öh, det är en 5-serie - passar grejerna?" frågor hela tiden. ------- //Lövet |
|
|
@andreas_lofgren: Nej, jag misstänkte att det egentligen inte ska spela någon roll. De finns ju att lätt få tag på om man vill. Ja, kan förstå dom. @Transocean: Ja, måste säga att jag inte hade väntat mig detta. Dock enbart positivt. Läste det där "ACHTUNG" lite snabbt vid beställningen och kom ungefär fram till: Hör upp din luspudel!!! När du köper dessa prylar ansvarar du själv för att de passar din bil så kom inte till mig och gnäll när det blir fel. Mailet med chassienr är skrivet och jag har tryckt på sänd. Tack för snabba svar! // Jonas |
|
|
Man friskriver sig från returer på det här viset. Jag köpte i höstas ett kromat slutrör till min Polo som egentligen är till Audi A3, fick då frågan om mitt chassinummer men svarade att jag visste att det passar och att jag lovade att inte returnera varan. /Masten |
|
|
Det borde väl räcka att skcika 6 sista siffrorna om man är nervst lagd - det identifierar väl modell och utrustning? Det räcker ju på t ex realOEM. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
325cabrio De sju sista siffrorna räcker för att ta reda på fullständigt chassienummer. |
|
|
Ska såklart var 7 sista och håller med om att de räcker för att ge komplett utr-lista men TheBear89- de räcker väl inte för att få fram fullständigt chassienr? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Testa bimmer.work Det första som står i listan är "Vehicle Identification Number" och efter det står fullständigt VIN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.