AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.321

Byta blinkers bak F11 2011

ke
34
keroro
BMW 523i Touring -11
Är det något man kan göra själv? Manualen är ju inte så jävla behjälplig. "Det är LED. Kontakta verkstad". *Facepalm*
Behöver byta min med! Har du löst det? Hur isf?
ke
34
keroro
BMW 523i Touring -11
Går inte alls! Ingen annan verkstad som ville ta sig an jobbet, tydligen är det bara BMW själva som kan fixa fram lampan. Jag fick en offert från Bilia här i Stockholm: 7500 kr för baklyktan (inkluderat arbete också då). Det är en del av lampan som sitter på själva bakluckan och en del som sitter på sidan av karrossen.

Jag hade dock flyt och slapp ovanstående. Gick nämligen själv in via bagageutrymmet och lirkade loss skyddet bakom lampan. Väl därinne ser jag att en kontakt lossnat. Trycker in den och skiten lyser upp som en sol... 7500 kr sparat! Jag misstänker att klåparna på Bilia glömde trycka dit den sist när den var inne på reparation och omlackning. Jag rekommenderar att du kikar själv först!
Visa användare
4.011
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hoppas att du slapp betala för felsökningskostnaden? Dom har uppenbarligen inte ens kollat eftersom dom ville byta hela allt.. Blir så trött på dessa klåpare som inte gör sitt jobb och ska ha betalt ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.