|
|
|
|---|---|
|
Är det någon av er som har annonserat och lyckats sälja sin bil här på AP? | |
| Jupp, en 335i E92. Såldes på några dagar. På blocket hade det gått fortare än så då jag sålde den till bra pris (gillar att sätta lite lägre pris så det går hyggligt fort, men köper bil väldigt disciplinerat vad gäller pris). Har provat att annonsera på AP bara en gång i ett annat fall, och sedan på blocket. Stor skillnad i antalet svar, inklusive relevanta spekulanter! Skulle inte rekommendera någon att bara annonsera här. Ogillar man samtalen från blocket (ni vet vad jag menar) är det ju bara köra mail enbart. | |
|
Flera, 540i/6-95 (bara AP). 540iT/6-95 (bara AP). STOR fördel att den inte var på blocket. 530iAT-95 (bara AP) 518i-95 (AP och Blocket) Blocket funkade USELT! En mycket strulig köpare som krävde att få lämna tillbaka bilen, när han upptäckte ett 85kr fel (insugsgummibälgen) och killen och hans kompis jobbade på Scania och hans pappa/farbror var bilmek. Den som sedan köpte den via AP, sa att han enbart kollade AP. Jag har en 520iT-95 ute, här på AP och på facebook. Sålde en 523iA-98 i delar på AP och facebook. Sålde en Volvo V70-98 via facebook. Blocket undviker jag i möjligaste mån. Stephan |
|
|
Ok tack för svar. Verkar inte så dåligt som man tror. Nyligen tog bort en annons utan napp. Gäller en 120d från 2012. |
|
| Helt ok men självklart når man inte "hela" marknaden här utan delar av den, men förmodligen högre andel seriösa kontakter såklart på en bilentusiastsida. Så om det är viktigt och man har tålamod så är det ju ett alternativ. Ska annonserar en av mina bilar i vår och då blir det både blocket och autopower :) | |
| Yes, min 335i E92 -11, gjorde en tråd och frågade efter tips om utgångspris och när på året jag borde sälja. Fick ett PM av en användare som sökte just en sån bil och den vart såld. Så det var väl egentligen ingen annons, men genom AP. | |
|
Jag har inte haft samma flyt som de andra. Annonserade ut mina tre första BMW på AP men det var helt dött, förutom ett mail från en kille som bara ville ha fler bilder. Så fort jag la ut dem på Blocket kom responsen. Däremot har jag sålt många delar via AP, där har det gått ganska snabbt att sälja saker. Tror det beror väldigt mycket på vilken typ av bil man säljer. |
|
| Köpt en e36-cab via AP. | |
|
Aldrig sålt någon, men köpt både e39:a och e60 BMW CS #5206 |
|
| Min 540iat men det var 2004... blocket var kanske inte lika väletablerat då..det var en BMW nörd som jag som köpte den:) | |
|
Har sålt en bil här, en person som hörde av sig och han tog den. Var väl här i ca 2 veckor... Nu la jag en till annons, ger den en vecka här innan jag lägger på blocket. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
2st 540 och en 528. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Yes sålde min m135i tog ca en vecka, testade lägga ut här först för att slippa "Blocket-idioterna" kanske hade jag fått mer betalt på blocket men det blev en smidig affär här och till en entusiast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.