|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har uppstått ett problem med växellådan på min bmw e46 325ci -03 Ibland så hoppar den ur 3ans växel och lägger sig i friläge. problemet uppstår bara när jag inte gasar. Det känns typ som att den vibrerar ur växeln. Jag bytade olja i lådan och de gjorde så att de inträffar allt mer sällan. Men det stör mig som fan och vågar knappt använda 3ans växel. Vad tror ni kan vara problemet? Tacksam för all hjälp | |
|
Hej, För många, många år sedan hade jag en VW som bar sig åt så. Det var synk-ringen till växeln ifråga, som var sliten. Gick att byta själv då. Om det är det som är felet här, är det ingen fara för vx-lådan, bara obekvämt och irriterande. /Lennart |
|
| Tack för svaret! Är det ett svårt jobb? och var skulle man eventuellt hitta passande synkringar? | |
|
Svårighetsgraden beror nog på hur van du är att skruva och på vilka resurser som finns i övrigt, t ex i form av verktyg, lokal, lust och tid. Inte minst de båda senare är nog nästan viktigast... Att hitta synkringarna är nog det lättaste. Har inte kollat utbudet, men BMW är nog förstaval. Här är en länk som visar lite på hur långt in i lådan du behöver gå: Länk /Lennart |
|
|
Länk Delar finns att köpa hos t ex. BMW, frågan är om det är värt det - skall du göra jobbet själv kanske det är det, men skall du betala någon fullt pris för jobbet är det troligen billigare att köpa en begagnad låda och byta till den. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.