AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.927

Är larm standard på F3x LCI 340i?

tp
22
tpwer
F31 340i xdrive -16
Såg någonstans att F3x LCI 340i skulle ha larm som standard. Någon som vet om det stämmer? Skall fortfarande specifikationen då lista "302 ALARM SYSTEM"?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Det kan nog bero på exakt när den är köpt och BMW Sveriges nycker.. i nuvarande prislistan t ex är larm tillval men kostar 0 kr ;)

I vilket fall ska det finnas med i specifikationen om det är installerat från fabrik.
Ja det är fr.o.m. 1 Nov förra året standard på alla svensksålda bilar pga stölder av rattar och displayer. Jag beställde min 330 i slutet av oktober och fick larmet på köpet...
tp
22
tpwer
F31 340i xdrive -16
Tack för svaren!

Trist, då har min nya F31 troligen inte detta. Då borde man kanske fundera på en eftermarkadsgrej. Några tips?
Jag hade skippat larmet. De proffs som stjäl navidisplayer och rattar kan med största sannolikhet också gå förbi larmet. Men du kan kolla med ditt försäkringsbolag, de har ibland erbjudanden om eftermaknadslösningar.
Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Eftermarknadslarm funkar riktigt bra.

Larmet hanteras med vanliga BMW fjärren och du kan välja till fler funktioner som gps tracker eller nivåsensor. Blinkande lampa får du i vindrutan och inte backspegeln som originallarmet dock.

5000-6000kr beroende på hur mycket funktioner du vill ha. Valde själv mellan Cargard och Defa, idag finns nog bara Defa. Jag frågade BMW på vad det skulle kosta att eftermontera originallarm - det var bara att glömma. Innertak skulle rivas (för lysdioden i backspegeln) och sen tar BMW rätt bra betalt redan i utgångsläget.
Defa-larmet är bättre på så många plan så att du borde vara glad att du inte fick larm på bilen från fabrik. Man betalar ju hellre 6000:- för ett larm som funkar än att få ett gratis som tjuvarna kopplar sig förbi.
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Och för att du skall få insikt i de divergerande svaren om originallarms vara eller inte vara titta i följande tråd Länk Om du orkar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.