|
|
|
|---|---|
|
Har en 325d 2007a där glödstift byttes förra året på firma. Nu när det är ca 3-5minjs ute och jag trycker på startknappen så går startmotorn typ 1 varv sedan avbryts och glödnings lampan kommer upp i panelen.... Har aldrig gjort så innan även vid minus 10-15 Är det normalt? Ska jag låta den va en stund då och sedan starta igen? Adu Oancea Jag kör för livet! | |
|
Ingen? Vill bara veta om det är normalt eller ej... Får ej fram några felkoder! Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Nu har jag en 335d men det borde inte skilja. När mitt glödrelä var kass så ville knappt min starta vid 8 minus, det tog 3-4 startförsök innan den hoppade igång. Då tändes glödsymbolen och efter ca 4 sekunder försökte den starta. Bytte för någon månad sedan reläet ,hade 5 minus i morse och den startade med en gång utan att tända någon symbol för glödning. Jag hade felkod på samtliga glödstiften vilket gjorde mig misstänksam mot reläet, vilket också var den felande länken. För att svara mer exakt på din fråga: Min startmotor gick aldrig runt utan att glödsymbolen hade slocknat, därefter försökte den starta, gick nästan och sedan dog. Fick göra om proceduren 3-4 gånger innan den kunde hålla sig vid liv (om en lite skakigt de 10 första sekundrarna). MVH |
|
|
Hej! Ja de är ju i princip samma motor! Ja har kollat runt lite och även ringt grabbarna på schmiedmann och även dom misstänker glödrelät! Har nu beställt hem ett och vi får hoppas att det fungerar! Innan jul va det ca 15 minus ute och då tryckte jag på start och den hoppade igång hur snabbt som utan förglödning, så att det är relät som ger sig tror ja starkt på ;) Tack! Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Ja det är inte omöjligt att det är reläet. Trångt att byta men inte speciellt svårt när man väl gjort det. Jag bytte mitt utan att demontera insuget, tog 2-3h innan man kom på hur man skulle lirka ut det. Lycka till! |
|
|
Jag har hittat det och tror det kommer ta max en timme ;) tack!! Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Var sitter glödreläet? För min fick ha bärgare i -15. Alla glödstiften kan väl inte ge på en gång? |
|
|
Om den felkodar på alla glödstift så är det oftast relät. Sitter under insured. Ganska lätt att komma åt faktiskt om man har mekarvana :) Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Tack Adu. Så klart måste man ju kolla felkoderna. Har inte ens gjort det. |
|
|
Gör det så får vi ta det från det. Går ett bättre ber glödrelä om du är intresserad Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
Kollar :) |
|
|
Det jag ville säga va att jag har ett bättre begagnad glödrelä om dur intresserad! Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.