|
|
|
|---|---|
| Jag saknar en nyckel till bilen och har fått pris på en ny. 4300kr skulle det kosta mig. Nu har jag sett att man kan köpa ny dosa med en blank nyckel på ebay. Om man nu struntar i själva nyckel till låscylindern kan man programera in den nya nyckel själv så man kan starta bilen och låsa ? | |
| Glömde skriva att det gäller en bmw 520d E61 2009 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej.det kan man inte när det gäller startfuntionen. Nomalt sett. Det finns dock utrustning för att kunna göra det. Det enda man kan göra själv är att initiera den för fjärrfunktionen . Det har varit så att det tillverkats 10 nycklar med rätt starttransponder och som är inprogrammerade i bilens EWS startspärr. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ok då vet jag. Tack för svaret | |
| Ebay nycklar innehåller i regel ingen elektronik alls. För att kunna starta bilen (starta!) så måste "transponderna" i nyckeln accepteras av EWS. Normalt följer transpondern ej med när man köper nyckelämnen på ebay. Det finns nyckelmakare vilka säljer nycklar med transponder, de kan alltså dels "fräsa" ut korrekt form på nyckeln och även klona (klona!) transpondern, dvs du har 2 identiska nycklar vilka bilen inte kan se skillnad på. | |
|
Det var en hög summa, jag kollade i morse och fick fram €262 hos leebmann24.de. Schmiedmann tar ca 3000kr vilket indikerar svenskt BMWpris. Pappa beställde en nyckel till sin E60-09 med comfort access och hamnade ungefär där hos BMW Bilia Lidingö, det var 1-2år sedan. Länk nummer 1 och 2 i länken Mvh Stephan |
|
|
Hitta denna med chip Länk? Men om man inte kan fixa själv så är det värdelöst. Jag skulle kunna ta ny nyckel på drulle då blir självrisken bara 1500kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.