|
|
|
|---|---|
|
Någon som provat hydro2 från CarPro? Jag gjorde det i förra helgen och kan bara säga "mirakelmedel"! Lätt att applicera med minimalt ansträngning och tid. Återstår att se hur längre håller den. | |
|
Jag har använt det sedan tre år tillbaka. Fantastisk produkt, håller utan vidare 3-4 månader - även vid användning av kallavfettning. /Masten |
|
|
Då stämmer det med deras info upp till 6 månader. Vart köper du den i Sverige eller..? Själv köpte jag en halvliter flaska från streetpower och kan bara rekomendera dom. |
|
|
Jag har köpt från cleanyourcar.co.uk, alltså en brittisk firma. /Masten |
|
| Fungerar detta lika bra på rutorna? Eller ska man undvika dem? | |
|
Fungerar lika bra på alla ytor på bilen! Det håller förstås inte lika bra på vindrutan som en traditionell rutförsegling som Aquapel eller Rain-X då det lättare slits bort när man kör med torkarna. /Masten |
|
| Har precis fått hem en flaska hydro2, tänkte prova till helgen men har en fråga (kanske lite dum) Destilerat vatten? Vart har ni som använt produkten köpt det? | |
|
Är också nyfiken på denna produkt. Vad är det egentligen den innehåller? Är det wax-it-wet med annat namn, typ? @denkadonka: Ett annat namn för destillerat vatten är ju batterivatten som finns tex på biltema. // Jonas |
|
|
så här står det när man ska köpa produkten på hemsidan, låter farligt om du frågar mig: Kan vara dödligt vid förtäring om går in i luftvägarna. Orsakar hudirritation. Orsakar allvarlig ögonirritation. Orsakar skador på organ genom lång eller upprepad exponering. Skadliga för vattenlevande organismer med långtidseffekter. Förebyggande skyddsangivelser Om medicinsk rådgivning behövs, har produkt behållare eller etikett till hands. Förvaras oåtkomligt för barn. Undvik inandning av damm/rök/gas/dimma/ångor Får inte komma i kontakt ögonen, huden eller kläderna. Använd skyddshandskar/skyddskläder/ögonskydd/ansiktsskydd. VID FÖRTÄRING: Ring omedelbart GIFTINFORMATIONSCENTRALEN/läkare. Framkalla inte kräkning. Förvaras inlåst. |
|
|
denkadonka: Jag kör med vanligt kranvatten, det fungerar finfint. Malleru: Så där står det på i princip alla bilvårdsprodukter... Jag har använt det i flera år och har fortfarande både intellekt och potens i behåll iaf :) /Masten |
|
|
Precis Masten, dessutom är väl Hydro2 en Amerikansk produkt och då finns alltid med en uppsjö varningstexter bara för att friskriva sig mot precis allt. Ibland undrar man hur tillverkarna tänker, för några år sedan köpte jag Sonax flyttande hårdvax, givetvis giftigt som f-n enligt etiketten men den doftar jordgubbe/smultron. |
|
|
MUC: Tro't eller ej, men CarPro som tillverkar HydrO2 är faktiskt sydkoreanskt! /Masten |
|
|
Behöver köpa en till flaska men jag vet inte riktigt var jag kan få tag på det? Streetpower Rekond verkar ha slutat sälja och på cleanyourcar.co.ul har den varit out of stock länge. Har den slutat tillverkas? |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Den finns nu på: Länk Tänk på att den innehåller silicon, vilket lackerare hatar.... Blackshiningbeauty |
|
Min är snart slut så letar efter billigaste som möjlig,-) Någon som har en gömma med bättre poriser? Den bästa som jag hittade, Länk |
|
|
Köp Water Glass från TAC System istället, finns på Streetpower: Länk Produkten är i allt väsentligt identisk med HydrO2 men ännu billigare då den är mer koncentrerad. /Masten |
|
|
Tack för tipsen Masten. Tydligen är den identisk med hydro2 speciellt med tanke att min länkande film i första inlägg är det samma på water glass;-) Priset är lite bättre så det blir ju förmodligen en sånt. Har du provat den? |
|
|
Oh ja, jag köpte en halvlitersflaska i höstas som jag använt vid några tillfällen nu under vintern! Fungerar precis lika bra som HydrO2, om inte bättre :) /Masten |
|
| Då beställer jag den, tack igen! | |
|
Water Glass från TAC System var slut hos Streetpower Har beställt från England 4L Gyeon Q²M WetCoat. Kollade på Mekonomen SONAX Spray and Seal, men den är inte lika bra. |
|
|
Rolf Ohlsson, Hydro2 lite innehåller inte silicone. BMWKALLE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.