AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
529

Svårsåld 525:a, felvärderad?

Det är så att jag ska sälja/byta bort min BMW 525:a.fast det är i stort sett ingen intreserad som ar hört av sig. vad kan det bero på? För högt pris, ful? oatraktiv bil?? Typ så här ser den ut å så.. Länk

danielb
I4 M50 -24
mil vs pris vs ålder skulle jag tro, dessutom är det lite långt för hyffsat många i Sverige att åka för denna typ av bil. Tycker dock inte att den är ful.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Tycker inte du har felvärderat din bil, men det finns nästan hur många 525 som helst till salu,och Västerbotten ligger väl kanske inte så bra till försäljningsmässigt om man ser till befolkningstätheten.Och en del vill absolut inte ha en röd bil mm, men bilen ser ju fin ut,men det tar tid att sälja en bil idag, köparens marknad.OCh E34 är ju en modell som funnits med länge, så suget blir mindre.

MVH
Hasso
Jo, man bor ju lite avigt :-( Å att det är köparnas marknad är ju inte så kul då man ska sälja...

Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Lite högt pris i förhållande till miltal tycker jag. Ett pris under 40.000.- känns lämpligare, typ 38.000.-

Mr C
Mmmm får se om jag sänker priset...

Instämmer med vad som sagts innan: Helt OK utgångs bud ,felet är nog en mättad marknad och din bostads ort , möjligen kan någon backa lite på körsträckan men den är ju i paritet med priset (..samt ett fel i mina ögon: den är ju RÖD!!)
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Ser fin ut men priset är för högt. Du får nog allt lägga dig under 40" eller snarare egentligen runt
30-35" om du vill sälja den snabbt. Men klart du kan ligga ute med annons om du inte har bråttom och har tålamod så kan du alltid hoppas få ut mer.

90:or brukar ligga mellan 30"-40" hos bilhandlare.
Har kollat runt lite, de flesta 90:or är ju med 12v på 170hk och de ligger runt 30-37 000. Det här är ju med 24v motorn och de ligger strax under 40 000. jag har satt ett lite högre pris vid ev. byte.

BMW M bilar, när du älskar att köra.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
45 verkar lite väl häftigt tycker jag, inga problem att hitta en -92 för de pengarna. Runt 35.000 är lagom om den inte är onormalt fin.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Såg bilen då du la ut den. Reagerade spontant på priset, som jag tror är en smula högt. Men någon klok har ju sagt att det är svårt att fjärrdiagnostisera en bil och din kanske är ovanligt fin. Men det är ändå en 90:a som gått 25.000mil. Håller med J.L att det går att hitta en 92:a för de pengarna. Men det beror så klart på hur mycket is du har i magen, hur länge du kan vänta. Med 45.000 tror jag nog du får vänta en bra stund innan det nappar.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Priset är för högt du får snarare 25000:-

-----------------------------
Killen: Får man kalla konstapeln gris??
Konstapeln: NEJ!
Killen: Får man kalla en gris konstapel??
Konstapeln: Ja, det får man.
Killen: Tack då konstapeln
Jag sålde min 525-88 23000mil diamantsvart 17" hartge,
för ca 1,5år sedan och jag fick 35000:- för den,
Sålde även min 520-89 Alpinvit 24000mil för en vecka sen med dåliga kasterstag och fläktkoppling,dock fin i lacken för 15000:-
tqs
Ge inte upp så snabbt, att sälja en E34 är inget som görs i en handvändning. Skulle tro att intresset är ganska lågt oavsett pris och färg.

Ett riktigt skampris skulle möjligen kunna lura fram lite spekulanter snabbt men då är det ju frågan om det är någon vits att sälja överhuvudtaget.
Mmm har faktiskt beslutat att ha kvar bilen, tycker om den så mycket!

Är du redan användare? Logga in i menyn.