|
|
|
|---|---|
|
Jag får en felkod längst ned till vänster på instrumentpanelen. Koden är: EEP_2 , när jag startar bilen. Jag ser också att bränslemätaren visar på tom tank, fast tanken är nästan full. Jag fick också denna felkod förra säsongen, men då fick jag ofta bort felmeddelandet genom att starta om bilen, dvs vrida tändkåset dvs stoppa motorn och sedan starta igen. Detta lyckades nästan alltid. Är tacksamma för tips vad felet indikerar samt hur jag ev kan åtgärda felet. | |
|
Hej, Inte min hemmaplan, men det finns m a s s o r av trådar om detta, när jag googlar. Här är en Länk Sammanfattningsvis handlar det om instrumentets interna processor och i början byttes tydligen instrument en masse på garanti. Det hävdas att man kan (låta) löda om aktuella delar av kretskortet, men många tycks ha satsat på ett begagnat instrument. /Lennart |
|
|
Hade något liknande fel på min förra vintern. Fick inte felkoden, men min bränslemätare visade också på tom tank när den i själva verket var full. Batteriet var nästan slut och det var fel på reostaten till instrumentbelysningen. När jag vred upp instrumentbelysningen fullt så sänktes den i stället. Fick ha den på 90% för att uppnå full belysning. Efter byte av ljusomkopplaren och laddning av batteriet så har felet inte återkommet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.